informacje o cookies!

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Na stronie znajdziesz najświeższe komunikaty z regionu dotyczące Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych

DPS prowadzony przez Siostry Serafitki

Marta Mordarska – dyrektor Małopolskiego Oddziału Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych spotkała się w dniu dzisiejszym z Siostrami Serafitkami, które prowadzą Dom Pomocy Społecznej dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej Intelektualnie w Białce Tatrzańskiej. Rozmowy dotyczyły bieżącej działalności placówki oraz współpracy z Oddziałem.

Podstawową misją Domu jest wszechstronna pomoc dzieciom, które nie są w stanie samodzielnie zaradzić swoim potrzebom życiowym, pomoc w wychowaniu opartym na zasadach chrześcijańskiej miłości, zaspokojenie potrzeb osobowych, bytowych, zdrowotnych, edukacyjnych, społecznych i religijnych oraz  udział w czynnościach związanych z codziennym życiem. Dom jest placówką pobytu stałego dla 83 chłopców, przeznaczoną dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną. Organem prowadzącym jest Zarząd Prowincjalny Zgromadzenia Córek Matki Bożej Bolesnej „Serafitek” mający siedzibę w Oświęcimiu. 

Do DPS w Białce Tatrzańskiej  pierwszy wychowanek przybył w 1954 roku. Pod koniec 1955 roku wszystkie miejsca zostały zapełnione. Od 1990 dom prowadzony jest przez  Zgromadzenie Sióstr Serafitek. DPS jest ośrodkiem dla chłopców. Wychowankowie uczestniczą w terapii zajęciowej i aktywnie uczą się nowych rzeczy. Celem terapii zajęciowej jest wykorzystanie posiadanych umiejętności ruchowych w udoskonalaniu sprawności manualnej. Dzięki rehabilitacji, zajęciom rewalidacyjno-wychowawczym, terapii zajęciowej, codziennej systematycznej pielęgnacji oraz opiece i bliskim kontaktom z osobami z zewnątrz, mieszkańcy czują się bezpieczne i mogą odczuwać radość. Chłopcy rozwijają swoje procesy poznawcze i zainteresowania, doskonalą swoją sferę ruchową i kontakt z otoczeniem. Dużą rolę odgrywa aktywizacja chłopców i indywidualnie podejście do każdego w zależności do jego zasobów. 

Galeria zdjęć

Data publikacji: 2019-06-04
Joanna Kołdras

Inne aktualności z tej kategorii