informacje o cookies!

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Na stronie znajdziesz najświeższe komunikaty z regionu dotyczące Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych

Konferencja Pełno(s)prawny Student

 

Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego zorganizowała, już po raz trzynasty, Konferencję Pełno(s)prawny Student. Wydarzenie odbyło się 14 listopada 2019 roku w Centrum Konferencyjno – Szkoleniowym Krakowskiego Szpitala Specjalistycznego im. Jana Pawła II. Przedstawiciel Małopolskiego Oddziału PFRON po raz kolejny uczestniczył w spotkaniu, którego tematem  było zwiększenie dostępności szkół wyższych dla osób z niepełnosprawnościami. Wydarzenie zgromadziło licznych przedstawicieli uczelni z terenu całej Polski.

Na temat wdrażania zmian w Funduszu wsparcia osób z niepełnosprawnościami mówił  Mariusz Zielonka, Zastępca Dyrektora Departamentu Budżetu i Finansów Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Dotacja dla uczelni  w roku 2019 to prawie 55 milionów złotych. Podczas konferencji zaprezentowano także podsumowanie naboru w Konkursie Uczelnia Dostępna. Przedstawiciele uczelni, organizacji pozarządowych  oraz Narodowego Centrum Badań i Rozwoju omówili projekty - modele wsparcia uczelni w celu zwiększenia ich dostępności dla osób z niepełnosprawnościami z uwzględnieniem trzech ścieżek: mini, midi i maxi. Szczególnie skupiono się na trudnościach pojawiających się w procesie wnioskowania i najczęściej popełnianych błędach.

W drugiej części Konferencji przewidziano m.in. praktyczny warsztat z echolokacji. Zajęcia poprowadzili doświadczeni instruktorzy echolokacji z The Institute for Blind and Partially Sighted (IBOS) i  the Communication Centre for the Capital Region of Denmark (KC-RH) oraz polscy instruktorzy. Wyćwiczenie umiejętności echolokacji polega na tym, że echolokator potrafi określić przeszkodę, jaka pojawia się w jego otoczeniu. Może ocenić nie tylko sam fakt pojawienia się przeszkody, ale też jej kształt, rozmiar i materiał, z jakiego jest wykonana. Dzieje się tak dzięki porównaniu dźwięku z echem odbitym od samej przeszkody. Ćwiczenie tej umiejętności ułatwia codzienne życie. Warsztat był realizowany w ramach projektu: Echolokacja dla osób z dysfunkcją wzroku.

Galeria zdjęć

Data publikacji: 2019-11-15
Autor: Katarzyna Korzinek-Dec

Inne aktualności z tej kategorii