informacje o cookies!

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Na stronie znajdziesz najświeższe komunikaty z regionu dotyczące Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych

Stabilne zatrudnienie w Małopolsce

Kolejne umowy podpisane zostały w  Oddziale Małopolskim PFRON w ramach programu „STABILNE ZATRUDNIENIE – osoby niepełnosprawne w administracji i służbie publicznej”. Adresatami programu są instytucje publiczne (organy i instytucje wykonujące zadania z zakresu administracji publicznej) jednostki samorządu terytorialnego oraz państwowe i samorządowe instytucje kultury. Pomoc finansowa w ramach programu udzielana jest w formie dofinansowania m.in. wyposażenia stanowisk pracy dla osób niepełnosprawnych, adaptacji pomieszczeń i otoczenia zakładu pracy do potrzeb osób niepełnosprawnych, adaptacji lub nabycia urządzeń ułatwiających osobom niepełnosprawnym wykonywanie pracy lub funkcjonowanie w zakładzie pracy, szkoleń osób niepełnosprawnych.

Na mocy umowy podpisanej w dniu 30 maja b.r.  Powiat Krakowski otrzymał dofinansowanie w wysokości 13 500,00 zł na realizację działań aktywizacyjnych tj. wyposażenie stanowiska pracy dla beneficjenta ostatecznego, odpowiednio do potrzeb wynikających z niepełnosprawności oraz charakteru zatrudnienia, szkolenie beneficjenta zatrudnionego w ramach programu, organizację dowozu z miejsca zamieszkania do zakładu pracy i z powrotem. Działania aktywizacyjne realizowane będą przez jednostkę organizacyjną Powiatu Krakowskiego – Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Skawinie. W ramach programu zatrudniona została osoba niepełnosprawna z orzeczonym umiarkowanym stopniem niepełnosprawności na stanowisku pracownik obsługi na 3/4 etatu. Jest to była uczennica Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Skawinie.

Kilka dni wcześniej -  w dniu 25 maja b.r. umowę podpisano z Gminą Gołcza. Gmina otrzymała dofinansowanie w wysokości 8 634,20 zł na realizację działań aktywizacyjnych tj. wyposażenie stanowiska pracy dla beneficjenta ostatecznego, odpowiednio do potrzeb wynikających z niepełnosprawności oraz charakteru zatrudnienia oraz adaptację pomieszczeń i otoczenia zakładu pracy do potrzeb osób niepełnosprawnych. Działania aktywizacyjne realizowane będą przez jednostkę organizacyjną Gminy Gołcza – Szkołę Podstawową im. Jana Pawła II w Gołczy. W ramach programu po przystosowaniu stanowiska pracy zatrudniona zostanie osoba niepełnosprawna z orzeczonym umiarkowanym stopniem niepełnosprawności na stanowisku pomoc biurowa, na 1/2 etatu.

 

 

Galeria zdjęć

Data publikacji: 2018-06-01
Autor: Katarzyna Korzinek-Dec

Inne aktualności z tej kategorii