informacje o cookies!

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Projekty

Tutaj można się dowiedzieć, jakie to projekty, co jest ich celem i na jakim są etapie. Więcej informacji, czyli szczegółowe opisy, linki do dokumentów i konsultacji, można znaleźć klikając na tytuły.

Informacje nt. działań realizowanych w projekcie „Staż w administracji publicznej wsparciem aktywizacji społecznej i zawodowej osób niepełnosprawnych oraz budowaniem pozytywnego wizerunku osób niepełnosprawnych na rynku pracy II”

Poniżej prezentujemy wieści nt. działań realizowanych w naszym projekcie przez jednego zPartnerów, tj. Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji.

Centrum Integracji w Warszawie

Łamiemy bariery - Spotkanie ze specjalistą ds. wizażu

W grudniu 2014 roku, w ramach projektu w Centrum Integracji w Warszawie odbyły się indywidualne spotkania Beneficjentek z wizażystką. Ich głównym celem było pokonywanie barier związanych z kreowaniem własnego wizerunku oraz właściwe przygotowanie się do rozmów kwalifikacyjnych.

W trakcie konsultacji Beneficjentki miały możliwość zasięgnięcia rady specjalistki w zakresie doboru makijażu, fryzury i garderoby pod kątem starania się o zatrudnienie w organach administracjipublicznej.

Centrum Integracji w Katowicach

Konsultacja z zakresu prawa pracy

W tym tygodniu rozpoczęliśmy cykl spotkań Beneficjentów/tek z prawnikiem w ramach projektu. Spotkania mają charakter indywidualnych konsultacji. Prawnik dba o to, aby każda osoba uczestnicząca w projekcie mogła zaznajomić się z takimi zagadnieniami jak: praktyczne aspekty umów o pracę, prawa i obowiązki pracownika, umowy zlecenia, umowy o dzieło, czas pracy osoby zniepełnosprawnością i wiele innych niezbędnych kwestii przydatnych podczas poruszania się porynku pracy.

Centrum Integracji w Katowicach

Ostatni dzień...

Trzymiesięczne staże realizowane w ramach projektu były doskonałą okazją do zdobycia przez naszych Beneficjentów doświadczenia oraz praktycznych umiejętności, które na pewno zaowocują wprzyszłości. Ostatnio dwóch naszych Beneficjentów ukończyło staże w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Śląskiego. W tym ostatnim dniu towarzyszył im trener pracy. Życzymy naszym Beneficjentom dalszych sukcesów na drodze aktywizacji zawodowej.

.

Centrum Integracji w Zielonej Górze

Do przodu… Spotkanie ze specjalistą

W grudniu w ramach projektu odbyło się grupowe spotkanie Beneficjentów ze specjalistą ds. prawa pracy. W trakcie tego spotkania Uczestnicy mieli szansę uzyskać odpowiedzi na nurtujące ich pytania iwątpliwości z zakresu prawa pracy. Pani prawnik omówiła aspekty prawne dotyczące zatrudniania osób niepełnoprawnych oraz przybliżyła zmiany w zakresie czasu pracy osób niepełnosprawnych, które weszły w życie 10 lipca br. Na spotkaniu pojawiło się wiele pytań odnośnie zakładania izamykania działalności gospodarczej, możliwości otrzymania refundacji kosztów itp. Wśróduczestników spotkania wywiązała się żywa dyskusja dotycząca trudnych doświadczeń Beneficjentów w kontaktach zpracodawcą, które miały miejsce w przeszłości. Wszyscy uczestnicy wyrazili chęć powtórzenia podobnego spotkania w przyszłości.

Ponadto kolejne dwie osoby, korzystające ze wsparcia udzielanego w ramach projektu na terenie Zielonej Góry i okolic, ukończyły staże w organach administracji publicznej i przy wsparciu trenera pracy rozpoczęły poszukiwanie zatrudnienia. Oby tak dalej - trzymamy kciuki!

Centrum Integracji w Krakowie

Staż w Policji jednym ze staży realizowanych w ramach projektu

Wśród rozpoczętych w dniu 1 listopada 2014 r. staży rehabilitacyjnych jest jeden staż szczególny. Odbywa się on w sektorze służb mundurowych. Miejscem stażu Pani Gabrieli jest Komenda Powiatowa Policji w Żywcu. Komenda mieści się niemal w centrum prześlicznego miasta słynącego m.in. z produkcji wód mineralnych. W ramach stażu pani Gabriela ma możliwość zaznajomienia się zespecyfiką pracy służb mundurowych. Do obowiązków pani Gabrieli należy między innymi zapoznanie się z obiegiem dokumentów oraz z zasadami ich archiwizacji, obsługa kancelaryjno-biurowa Zespołu Finansów i Zaopatrzenia, w tym przyjmowanie poczty, prowadzenie dzienników podawczych, przygotowywanie poczty zwykłej i specjalnej do wysyłki. Ponadto pani Gabriela zajmuje się także przygotowywaniem dokumentacji do złożenia w składnicy akt, poprzez sporządzanie spisów akt przekazanych. Staż pani Gabrieli potrwa do 31.01.2015 r. Ideą stażu jest pomoc Stażystce wpowrocie na rynek pracy po długiej chorobie.