informacje o cookies!

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Tutaj można się dowiedzieć, jakie to projekty, co jest ich celem i na jakim są etapie. Więcej informacji, czyli szczegółowe opisy, linki do dokumentów i konsultacji, można znaleźć klikając na tytuły.

Zaproszenie do udziału w projekcie pn. „Wsparcie osób niepełnosprawnych w swobodnym dostępie do informacji i usług zamieszczonych w Internecie II”

Szanowni Państwo,

W imieniu Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji oraz Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, zapraszam do udziału w projekcie "Wsparcie osób niepełnosprawnych w swobodnym dostępie do informacji i usług zamieszczonych w Internecie II".

30 maja 2012 roku weszło w życie Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. (Dz.U. z 16 maja 2012 poz. 526). Zgodnie z jego zapisami wszystkie instytucje realizujące zadania publiczne mają obowiązek dostosować dostępność swoich serwisów internetowych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami utrudniającymi ich obsługę.

Naszym celem jest bezpłatne wsparcie instytucji publicznych takich jak Powiatowe Urzędy Pracy, Centra Pomocy Rodzinie oraz Ośrodki Pomocy Społecznej we wdrożeniu zasad dostępności serwisów internetowych dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności, zgodnie z polskim prawem.

Korzyści z udziału w projekcie:

  1. Unikalna możliwość dostosowania serwisu do wymogów prawnych dotyczących dostępności według kompetentnych wskazań doradcy;
  2. Korzyści finansowe wynikające z otrzymania bezpłatnego, profesjonalnego wsparcia doradczego, o wartości rynkowej 10 000 zł;
  3. Dostosowanie serwisu do krajowych i międzynarodowych norm przeciwdziałania wykluczeniu cyfrowemu;
  4. Możliwość podniesienia kompetencji pracowników instytucji w obszarze tworzenia i administrowania dostępnym serwisem instytucji publicznej.

Zakres wsparcia:

  1. Analiza dostępności aktualnego serwisu internetowego – badania wykonują użytkownicy z niepełnosprawnościami oraz specjaliści ds. dostępności. Raport z audytu to opis błędów i problemów znalezionych w serwisie oraz propozycje ich rozwiązania;
  2. Doradztwo, które pozwoli znaleźć sposób na wdrożenie dostępności – każdy
  3. z beneficjentów ma do dyspozycji 30 godzin indywidualnego wsparcia we wdrożeniu dostępności;
  4. E-szkolenia z tematyki dostępności – kompleksowe szkolenia z zakresu dostępności, z których można skorzystać w dowolnych terminach w 2013 i 2014 roku.

Warunkiem niezbędnym do uczestnictwa w projekcie jest przesłanie wypełnionej "Deklaracji uczestnictwa w projekcie" na adres:

Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji, ul. Dzielna 1, 00-162 Warszawa

z dopiskiem "Dostępne strony - zgłoszenie do projektu" .

Więcej informacji o projekcie, w serwisie www.dostepnestrony.pl .

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości zapraszamy do kontaktu telefonicznego - Agnieszka Maliszewska, tel. 505 602 904.