informacje o cookies!

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Projekty

Tutaj można się dowiedzieć, jakie to projekty, co jest ich celem i na jakim są etapie. Więcej informacji, czyli szczegółowe opisy, linki do dokumentów i konsultacji, można znaleźć klikając na tytuły.

Projekt - "Pomocna dłoń"- szkolenie dla pracowników PUP i PCPR

Celem projektu była poprawa skuteczności działań podejmowanych przez publiczne służby zatrudnienia oraz jednostki samorządu terytorialnego na rzecz współpracy z osobami niepełnosprawnymi.


Projekt zakończony
Termin realizacji projektu: 01 sierpnia 2005 r. - 31 grudnia 2007 r.
W ramach projektu przeprowadzono dwa moduły szkoleniowe dostosowane ściśle do zakresu usług świadczonych przez pracowników poszczególnych instytucji tj.

  • pracowników Powiatowych Urzędów Pracy (I moduł) – 23 szkolenia
  • pracowników Powiatowych Centrów Pomocy Rodzinie (II moduł) – 23 szkolenia


Wsparcie otrzymało 68,62% Powiatowych Urzędów Pracy tj. 304 urzędy oraz 74,14 % Powiatowych Centrów Pomocy Rodzinie tj. 281 jednostki.
Szkolenia obejmowały następujące zakresy tematyczne:

  • prawo – przedstawienie i interpretację przepisów prawnych w kontekście osób niepełnosprawnych i pracodawców
  • psychologia - warsztaty z psychologiem w zakresie współpracy z niepełnosprawnym klientem
  • metodyka – pomoc osobom niepełnosprawnym w poszukiwaniu pracy.


W ramach projektu przeszkolono 955 osób, w tym 489 pracowników Powiatowych Urzędów Pracy i 466 pracowników Powiatowych Centrów Pomocy Rodzinie. Zrealizowane szkolenia przyczyniają się do podwyższenia jakości usług świadczonych w ww. instytucjach dzięki m.in. przełamaniu barier psychologicznych w kontakcie z osobą niepełnosprawną, wzrostu praktycznej umiejętności obcowania z osobą niepełnosprawną i udzielania jej pomocy oraz aktualizacji znajomości obowiązujących przepisów prawa w zakresie dofinansowania zatrudniania osób niepełnosprawnych.
Po zakończeniu każdego ze szkoleń w celu oceny przeprowadzonego szkolenia, wykonawca przeprowadził badania ankietowe wśród uczestników. Szkolenia oceniano w skali 1-6, gdzie 6 oznaczało bardzo dobre, a 1 – niezadowalające.
Ze zsumowanych wyników ankiet wypełnionych przez uczestników szkoleń wynika, iż:

  • 45% ankietowanych oceniło materiały szkoleniowe na 5; 24% na 6 a 22% na 4
  • 87% ankietowanych oceniło czas trwania szkolenia za odpowiedni
  • 84 % ankietowanych oceniło program szkoleń za właściwy
  • za najbardziej interesujące i przydatne w pracy zawodowej ankietowani uznali zajęcia z psychologii
  • sposób prowadzenia zajęć został oceniony przez 30% uczestników na 6; 37% na 5 a 19% na 4
  • po 36% ankietowanych oceniło przygotowanie merytoryczne wykładowców na 6 i 5, a 19% na 4
  • koordynatorzy szkoleń ocenieni zostali przez 41% ankietowanych na 5, 29% na 6 i 16% na 4
  • 47% ankietowanych oceniło szkolenie na 5, 28% na 6, a 18% na 4
  • 96% ankietowanych wyraziło chęć uczestnictwa w podobnych szkoleniach organizowanych w przyszłości.