informacje o cookies!

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Fundusz

Misją Funduszu jest ułatwianie osobom niepełnosprawnym pełnego uczestnictwa w życiu zawodowym i społecznym.

Departament ds. Finansowych

Departament ds. Finansowych realizuje zadania z zakresu rachunkowości, planowania finansowego, sprawozdawczości finansowej i budżetowej Funduszu, analiz finansowych, przekazywania środków finansowych według algorytmu oraz rekompensowania gminom dochodów utraconych na skutek zastosowania zwolnień, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 1 ustawy.

Departament ds. Finansowych gwarantuje w szczególności:

  1. Poprawne, zgodne z obowiązującym prawem i efektywne w skali organizacji odnotowywanie operacji finansowych, w tym w szczególności zdarzeń gospodarczych i rozliczeń podatkowych.
  2. Prowadzenie rachunkowości Funduszu, wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi, a także dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
  3. Planowanie wydatków Funduszu, w tym przygotowanie planu finansowego Funduszu i przygotowywanie sprawozdań z realizacji planu.
  4. Dostępność informacji na temat finansów Funduszu umożliwiających sprawne podejmowanie decyzji na wszystkich szczeblach hierarchii organizacji.
  5. Prowadzenie rozliczeń z płatnikami i beneficjentami Funduszu.

Dyrektor Departamentu - Pani Barbara Engel

tel. (22) 505 52 11