informacje o cookies!

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Współpracujemy z urzędami marszałkowskimi i starostwami powiatowymi przekazując im pieniądze na zadania z zakresu rehabilitacji.

Trwa rekrutacja na szkolenie "Różni podróżni - obsługa bez barier"

Logotyp w formie paska od lewej napis Fundusze europejskie wiedza edukacja rozwój, flaga Polski napis Rzeczpospolita Polska, napis Unia europejska europejski fundusz społeczny i flaga Unii Europejskiej

Do kogo skierowane jest szkolenie?

Do udziału w szkoleniu "Różni podróżni - obsługa bez barier" zapraszamy organizatorów i przewoźników transportu zbiorowego, drogowego i kolejowego. Mówiąc o przewoźnikach mamy na myśli pracowników, którzy w swojej codziennej pracy mają bezpośredni kontakt z podróżnymi, na przykład kierowców, motorniczych, pracowników drużyn konduktorskich, pracowników infolinii, kas biletowych i kontrolerów biletów, pracowników świadczących usługi asysty. A w przypadku organizatorów transportu zbiorowego zapraszamy do udziału w szkoleniu tych organizatorów, którzy zatrudniają sprzedawców biletów, pracowników punktu obsługi pasażera czy kontrolerów biletów. Są to uczestnicy szkolenia dwudniowego, ale organizujemy także szkolenia czterogodzinne, które są dedykowane kadrze zarządzającej i dyspozytorom ruchu przewoźników, menadżerom dworców oraz kadrze zarządzającej organizatorów transportu publicznego.

Jakie są korzyści z udziału w szkoleniu?

Podczas szkolenia dowiesz się m.in. jak udzielać pomocy i przekazywać informacje różnorodnym klientom, w tym osobom z niepełnosprawnościami. Zrozumiesz, jakie bariery napotykają osoby ze szczególnymi potrzebami oraz poznasz standardy ich obsługi w czasie podróży transportem zbiorowym.

Opinie uczestników szkolenia

Wśród ponad 30 podmiotów, które dotychczas zgłosiły swoich pracowników do udziału w szkoleniu, znalazły się m.in.: Koleje Śląskie, PKP Intercity, ZTM Warszawa, Kaliskie Linie Autobusowe, Zarząd Transportu Metropolitalnego w Katowicach czy Międzygminny Związek Komunalny w Jastrzębiu Zdroju.

Warszawska Kolej Dojazdowa: Tym razem przełamywaliśmy bariery - nie te architektoniczne - ale te w naszych głowach – po to, aby lepiej zrozumieć i umieć zachować się w sytuacjach wymagających naszego wsparcia. Wszystko to za sprawą szkolenia -„Różni podróżni” obsługa bez barier, które pracownikom WuKaDki pomogło lepiej zrozumieć problemy na jakie napotykają osoby z niepełnosprawnościami nie tyko w podróży, ale również w życiu codziennym. - Tomasz Tretter, Członek Zarządu WKD.

Koleje Mazowieckie: Misją Spółki jest przewożenie pasażerów bezpiecznie, solidnie i na czas. Do kluczowych celów należą: doskonalenie jakości obsługi pasażerów i poczucia bezpieczeństwa w pociągach oraz podwyższanie kultury obsługi pasażerów i zwiększanie zaufania podróżnych do działalności Spółki. Udział w projekcie Różni podróżni wspiera realizację w/w celów, stąd też - docelowo - Spółka KM planuje przeszkolić 100% załogi mającej bezpośredni kontakt z podróżnymi. Wierzymy, że wzrost kultury wykonywania obowiązków oraz doskonalenie kompetencji i wzrost zaangażowania pracowników w codziennej pracy pozytywnie wpłyną na wizerunek firmy i poczucie komfortu i bezpieczeństwa wśród podróżnych.

Rekrutacja

Aby wziąć udział w szkoleniu należy złożyć wniosek i dokumenty, które są do pobrania na stronie internetowej projektu. Można tam również znaleźć instrukcje wypełniania dokumentów i wzorcowo wypełnione dokumenty.

Rekrutacja na szkolenie jest prowadzona w trybie ciągłym do wyczerpania dostępnych miejsc.

Szczegółowe informacje dotyczące rekrutacji znajdują się w regulaminie szkoleń (wersja obowiązująca od 1 stycznia 2023 r.).

Szkolenie „Różni podróżni – obsługa bez barier” jest realizowane w projekcie pn.: „Szkolenia dla pracowników sektora transportu zbiorowego w zakresie potrzeb osób o szczególnych potrzebach, w tym osób z niepełnosprawnościami” w ramach Osi Priorytetowej II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji Działanie 2.6 Wysoka jakość polityki na rzecz włączenia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014‐2020.

Realizatorem szkoleń jest Polski Instytut Rozwoju sp. z o.o.

Kontakt

W przypadku pytań dotyczących szkolenia prosimy o kontakt z panią Adrianą Niedoszewską (kierowniczką projektu) pod numerem telefonu: 22 505 57 84 lub adresem email: aniedoszewska@pfron.org.pl i z panią Katarzyną Tomaszewską (koordynatorką projektów w PIR sp. z o.o.) pod numerami telefonów: kom: 535 289 260, 22 350 00 86 lub adresem email: ktomaszewska@pir.pl


Zachęcamy również do zapoznania się z opracowywanymi w ramach projektu standardami obsługi osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami, w kolejowym i drogowym transporcie zbiorowym. Aktualnie trwają prace nad poradnikiem dotyczącym dostosowania kluczowych typów usług w zakresie transportu zbiorowego do potrzeb osób o szczególnych potrzebach, w tym osób z niepełnosprawnościami.