informacje o cookies!

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Komunikaty z regionu

Na stronie znajdziesz najświeższe komunikaty z regionu dotyczące Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych

Druga w Polsce klasa dla uczniów z autyzmem

Od września br. w Szkole Podstawowej nr 2 im. Jana Pawła II w Dobczycach funkcjonuje oddział dla uczniów ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi. Szkoła dąży do stworzenia dzieciom jak najlepszych warunków, które będą szansą na ich właściwy rozwój. Do współpracy przy realizacji projektu dyrektor placówki Aleksander Płoskonka zaprosił Małopolski Oddział PFRON. W środę 24 października br. Szkołę odwiedzili Bogusława Słońska – przedstawiciel Małopolskiego Oddziału PFRON oraz Edward Bolak - specjalista ds. autyzmu, Stowarzyszenie Wspólnota Nadziei.

Podczas wizyty dyrekcja szkoły oraz pedagodzy i wychowawcy przedstawili nowy model nauczania. Uczniowie od września korzystają z odpowiednio wyposażonej sali, modyfikowanego planu nauczania oraz dopasowanego czasu zajęć. Do tej pory dzieci były uczniami klasy integracyjnej, niestety ta forma nauczania w ich przypadku się nie sprawdziła. Na zajęcia uczęszczają ze swoją macierzystą klasą, jednak gdy zachodzi potrzeba uwzględniane są ich indywidualne potrzeby. Edukacja dzieci ma charakter mieszany, co pozwala uwzględnić ich formę danego dnia. Mogą uczęszczać na zajęcia z rówieśnikami lub jeżeli zachodzi taka potrzeba i ich intensywność pracy w danym dniu jest niższa, uczą się w swoim zespole.

Szkoła w Dobczycach jest drugą publiczną szkołą w Polsce, w której powstał oddział dedykowany dzieciom z autyzmem. Pierwszą jest Szkoła Podstawowa Nr 69 w Gdańsku. Uczniowie ze spektrum autyzmu mają indywidualne zajęcia lub wdrażani są do klas integracyjnych. Dzięki pomocy Gdańskiej Szkoły, placówka w Dobczycach  połączyła te dwa modele. Uczniowie mogą spędzać czas z rówieśnikami, uczyć się i nabywać nowych umiejętności, równocześnie mają szansę rozwijać sfery deficytowe.

Podczas środowej wizyty organizatorzy spotkania oraz zaproszeni goście omówili kolejne etapy dalszej współpracy, szanse i zagrożenia. Specjalista Edward Bolak zaproponował nowe rozwiązania oraz formy wsparci rodziców dzieci autystycznych. Bogusława Słońska przedstawiła realizowane obecnie przez PFRON programy, które byłyby pomocne przy realizacji projektu. Jedną z obecnych potrzeb placówki jest likwidacja barier transportowych w ramach  „Programu wyrównywania różnic między regionami III”.

Galeria zdjęć

Data publikacji: 2018-10-26
Joanna Kołdras
liczba wyświetleń: 362

Inne aktualności z tej kategorii