informacje o cookies!

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Opis dostępności Oddziału Mazowieckiego

Do budynku prowadzi wejście od strony alei Jana Pawła II 13. Przed wejściem znajduje się jeden schodek, który oznaczyliśmy kontrastową taśmą.

Po lewej stronie budynku - od ulicy Śliskiej - zainstalowaliśmy pochylnię dla osób, które poruszają się na wózkach. Do pochylni można dojechać szerokim chodnikiem od ulicy Śliskiej oraz alei Jana Pawła II.

Automatyczne drzwi wejściowe oznaczyliśmy kontrastowymi taśmami.

Po wejściu do budynku, na wprost znajduje się tablica informacyjna w kontrastowych barwach: czarnej i białej, a po prawej stronie recepcja z pracownikami ochrony. Lada recepcji oraz lada w kancelarii na parterze nie są obniżone na przykład dla osób poruszających się na wózkach. Za recepcją znajdują się tablice z ogłoszeniami. Ze względu na ich wysokość, osoby poruszające się na wózku, mogą mieć problem z odczytem informacji.

Po lewej stronie od wejścia znajdują się miejsca informacyjne dla:

  • osób, które prowadzą działalność gospodarczą lub rolniczą,
  • firm, które korzystają ze wsparcia PFRON,
  • pracodawców, którzy są zobowiązani do wpłat na PFRON.

Na wszystkich piętrach znajdują się toalety dla osób z niepełnosprawnościami. W niektórych toaletach może być mało przestrzeni dla osób poruszających się na wózkach, a korzystanie z podajników z mydłem lub ręcznikami papierowymi może być utrudnione.

Miejsca parkingowe.

Przy budynku znajdują się miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami:

  • 3 miejsca przy alei Jana Pawła II 11,
  • 9 miejsc przy ulicy Śliskiej - przy budynku siedziby PFRON oraz wzdłuż ulicy Śliskiej 52.

Komunikacja miejska.

Przy budynku od strony alei Jana Pawła II znajduje się przystanek autobusowy Rondo ONZ 01, do którego możesz dojechać autobusami numer: 109, 160, 174, 178.

Do Ronda ONZ możesz dojechać także:

  • tramwajami numer: 10, 11, 15, 17, 33. Powinieneś wysiąść na przystanku „RONDO ONZ”, który znajduje się w odległości około 300 metrów.
  • drugą linią Metra Warszawskiego. Powinieneś wysiąść na stacji „RONDO ONZ”, która znajduje się w odległości około 200 metrów.

Udogodnienia dla osób głuchych i słabosłyszących.

Tłumacz online języka migowego.

Możesz skorzystać z Tłumacza Polskiego Języka Migowego, który jest dostępny w trzech miejscach:

  • przy wejściu głównym – stanowisko ochrony,
  • na stanowisku Informacji Systemu Obsługi Dofinansowań i Refundacji - po wejściu do budynku należy skierować się w lewą stronę i podejść do stanowiska oznaczonego symbolem tłumacza języka migowego,
  • w Departamencie Wsparcia Zarządu na 9 piętrze w pokoju numer 909.

Pętle indukcyjne.

Możesz skorzystać z pętli indukcyjnej, która dostępna jest w trzech miejscach:

  • na stanowisku Informacji Systemu Obsługi Dofinansowań i Refundacji - po wejściu do budynku należy skierować się w lewą stronę i podejść do stanowiska oznaczonego symbolem pętli indukcyjnej),
  • na 9 piętrze - sala konferencyjna numer 907,
  • na 3 piętrze - pokój numer 314.

Kontakt SMS.

Możesz się z nami skontaktować za pomocą wiadomości tekstowej, wysyłając SMS na numer telefonu: 517 373 975.

Informacje dla osób głuchoniewidomych.

Potrzebę tłumacza-przewodnika powinieneś nam zgłosić co najmniej 3 dni robocze wcześniej, dzwoniąc na numer telefonu: 517 373 975 lub pisząc wiadomość e-mail na adres: dostepnosc@pfron.org.pl.

Informacje dla osób z niepełnosprawnością wzroku.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń możesz wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

System nawigacyjno-informacyjny o nazwie TOTUPOINT umieściliśmy nad drzwiami wejściowymi do budynku. Do obsługi urządzenia konieczny jest smartfon z zainstalowaną aplikacją, którą możesz pobrać dla urządzenia z systemem Android lub iOS.

Link do aplikacji TOTUPOINT - system Android.

Link do aplikacji TOTUPOINT - system iOS.

Na klatce schodowej początek i koniec biegu schodów oznaczyliśmy kontrastowym kolorem, podobnie jak numery pięter na każdym z nich.

W windach obecna jest sygnalizacja dźwiękowa z komunikatami głosowymi informującymi o kierunku jazdy windy, zamknięciu i otwarciu drzwi, numerze piętra, dodatkowych informacjach, na przykład „wyjście z budynku”. Panel w windzie jest oznaczony w alfabecie Braille’a.

Wewnątrz Biura przy pomieszczeniach umieściliśmy dwie tabliczki. Jedna znajduje się na ścianie i informuje o funkcji pokoju i osobach, które tam pracują. Wykonana jest w kontrastowym druku. Druga tabliczka, umieszczona nad klamką informuje o numerze i funkcji pomieszczenia. Wykonana jest w powiększonym i kontrastowym druku wypukłym. Zawiera oznaczenia w alfabecie Braille`a oraz znacznik NFC.

Jeśli chcesz skorzystać z materiałów zamieszczonych na naszej stronie internetowej, wydrukowanych w alfabecie Braille’a, prosimy o wiadomość e-mail na adres: dostepnosc@pfron.org.pl lub zadzwoń na numer 22 50 55 448.

Opis rozkładu pomieszczeń.

Powiadamianie alarmowe, ewakuacja.

W sytuacji zagrożenia sygnalizacja dźwiękowa przekazuje informacje za pomocą komunikatów głosowych.

Na wszystkich piętrach głównej klatki schodowej (po lewej stronie od wind) znajdują się urządzenia (krzesła ewakuacyjne) do ewakuacji osób, które poruszają się na wózku.