informacje o cookies!

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Na stronie znajdziesz najświeższe aktualności dotyczące Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych

Sposób i termin składania sprawozdań finansowych za 2022 rok

Uwaga! Wracają ustawowe terminy na sporządzenie i złożenie sprawozdania finansowego za 2022 r.

Zgodnie z przepisami¹, przedsiębiorca o wielkości innej niż mikro- lub mały przedsiębiorca, ubiegający się o dofinansowanie do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych, przedstawia Państwowemu Funduszowi Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych sprawozdania finansowe sporządzane zgodnie z przepisami o rachunkowościl (pobierz 1) lub oświadczenie, w którym wskazuje, że nie jest zobowiązany do sporządzania takich sprawozdań (pobierz 2).

Wnioskodawcy, którzy złożą elektroniczne sprawozdania do KRS, nie muszą składać ich do PFRON. Należy jednak mieć na uwadze, iż złożone w KRS sprawozdania finansowe będą weryfikowane przez Fundusz pod kątem braków formalnych/błędów finansowych i w razie stwierdzenia nieprawidłowości, PFRON ma prawo wezwać wnioskodawcę do uzupełnienia.

Przedsiębiorcy o wielkości innej niż mikro- lub mały przedsiębiorca, którzy nie składają sprawozdań finansowych do KRS, mają obowiązek dostarczenia elektronicznego sprawozdania finansowego za 2022 r. lub „oświadczenia o braku obowiązku sporządzania sprawozdania finansowego za 2022 r.” do właściwego terytorialnie Oddziału PFRON do dnia 15 lipca 2023 r.

Elektroniczne sprawozdanie finansowe lub oświadczenie za 2022 r. podpisane kwalifikowanym certyfikatem lub profilem zaufanym, należy przesłać bezpośrednio na wskazane poniżej skrzynki e-mail właściwych terytorialnie Oddziałów PFRON:

  1. Oddział Dolnośląski: sprawozdania.wroclaw@pfron.org.pl
  2. Oddział Kujawsko-Pomorski: torun@pfron.org.pl
  3. Oddział Lubelski: lublin@pfron.org.pl
  4. Oddział Lubuski: zielonagora@pfron.org.pl
  5. Oddział Łódzki: pfron.lodz@pfron.org.pl
  6. Oddział Małopolski: krakow@pfron.org.pl
  7. Oddział Mazowiecki: warszawa@pfron.org.pl
  8. Oddział Opolski: sprawozdania.opole@pfron.org.pl
  9. Oddział Podkarpacki: sprawozdania.rzeszow@pfron.org.pl
  10. Oddział Podlaski: bialystok@pfron.org.pl
  11. Oddział Pomorski: gdansk@pfron.org.pl
  12. Oddział Śląski: katowice@pfron.org.pl
  13. Oddział Świętokrzyski: kielce@pfron.org.pl
  14. Oddział Warmińsko-Mazurski: olsztyn@pfron.org.pl
  15. Oddział Wielkopolski: sprawozdania.poznan@pfron.org.pl
  16. Oddział Zachodniopomorski: szczecin@pfron.org.pl

Niezłożenie - przez podmioty do tego zobowiązane - sprawozdania finansowego za 2022 r. bądź „oświadczenia o braku obowiązku sporządzania sprawozdania finansowego za 2022 r.” do KRS lub właściwego Oddziału PFRON w terminie do 15 lipca 2023 r. może skutkować wstrzymaniem wypłaty dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych.

Obowiązek składania sprawozdań finansowych lub oświadczeń o braku obowiązku sporządzania tychże sprawozdań, nie dotyczy:

  • pracodawców prowadzących działalność gospodarczą w sektorach rolnictwa
    lub rybołówstwa;
  • pracodawców mających status mikro- lub małego przedsiębiorcy (wielkość w poz. 9 na wniosku Wn-D oznaczona kodem 0 lub 1);
  • pracodawców niebędących przedsiębiorcami (wielkość w poz. 9 na wniosku Wn-D oznaczona kodem 4);
  • beneficjentów ubiegających się o pomoc w postaci refundacji składek na ubezpieczenia społeczne (tj. składających wyłącznie wnioski Wn-U-G lub Wn-U-A)2

 

Informacje prawne:

[1] rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. z 2010 r., Nr 53, poz. 312, ze zm.)

[2] rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. z 2010 r. Nr 53, poz. 311 ze zm.)

Data publikacji: 2023-03-23
Departament ds. Rynku Pracy
Autor: Wydział ds. Postępowań Administracyjnych III

Inne aktualności z tej kategorii