informacje o cookies!

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Na stronie znajdziesz najświeższe aktualności dotyczące Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych

Zapytanie ofertowe na wykonanie badania sytuacji zawodowej absolwentów

Zapytanie ofertowe na wykonanie usługi o wartości poniżej 30 000 euro dotyczącej realizacji badania sytuacji zawodowej absolwentów różnych form edukacji na poziomie wyższym – którzy ukończyli wybrany przez siebie poziom nauki w latach 2013-2015, i korzystali ze wsparcia finansowego PFRON udzielonego w ramach pilotażowego Programu "Aktywny samorząd”.

I. Nazwa i adres Zamawiającego

Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych

00-828 Warszawa

Al. Jana Pawła II 13

Adres strony internetowej : www.pfron.org.pl .

Adres strony z ogłoszeniem o zapytaniu: www.pfron.org.pl/bip/komunikaty

II. Opis przedmiotu zamówienia

  1. Przedmiot badania

Przedmiotem badania jest sytuacja zawodowa absolwentów różnych form edukacji na poziomie wyższym – którzy ukończyli wybrany przez siebie poziom nauki w latach 2013-2015, i korzystali ze wsparcia finansowego PFRON udzielonego w ramach pilotażowego Programu "Aktywny samorząd".

Na potrzeby badania przyjęto iż :

Absolwent - to osoba która w latach 2013-2015 ukończyła wybraną przez siebie formę edukacji na poziomie wyższym (zgodnie z przewidzianym trybem) – i była uczestnikiem pilotażowego Programu "Aktywny samorząd" w ramach modułu II.

  1. Cel badania:

Celem badania jest diagnoza sytuacji zawodowej absolwentów różnych form edukacji na poziomie wyższym – beneficjentów modułu II pilotażowego programu Aktywny samorząd. Wnioski i rekomendacje z badania posłużą m.in. wprowadzeniu zmian w programie, tak by efektywniej wspierał on osoby niepełnosprawne w rywalizacji na rynku pracy.

  1. Informacje o Programie

Pilotażowy Program „Aktywny samorząd” realizowany jest od 2012 r. Od 2013 roku realizowany jest przez wszystkie powiaty (380), ma charakter ogólnokrajowy i wieloletni. Środki na jego realizację, w tym także środki na promocję, ewaluację oraz obsługę programu przekazywane są powiatom w drodze umów cywilno-prawnych przez Oddziały PFRON.

Głównym celem programu jest wyeliminowanie lub zmniejszenie barier ograniczających uczestnictwo ON w życiu społecznym, zawodowym i w dostępie do edukacji.

Przewidywane przez program formy wsparcia dla ON mają charakter dofinansowania do zakupu dóbr i usług umożliwiających tym osobom wzrost samodzielności oraz rozwój ich aktywności społecznej i zawodowej.

Struktura Pilotażowego Programu „Aktywny samorząd”:

  • Moduł I – likwidacja barier utrudniających aktywizację społeczną i zawodową
  • Moduł II – pomoc w uzyskaniu wykształcenia na poziomie wyższym (realizacja od roku 2013r)
  • Moduł III – szkolenia kadr samorządów oraz organizacji pozarządowych z zakresu problematyki niepełnosprawności (moduł nie został wdrożony do realizacji).

Moduł II pilotażowego programu Aktywny Samorząd – którego beneficjentów dotyczy badanie:

  • Cel modułu II

Cel szczegółowy Programu realizowany poprzez „Moduł II – pomoc w uzyskaniu wykształcenia na poziomie wyższym” to: poprawa szans beneficjentów Programu na rywalizację o zatrudnienie na otwartym rynku pracy poprzez podwyższanie kwalifikacji.

  • Beneficjenci modułu II

Dofinansowanie w ramach modułu II może uzyskać osoba niepełnosprawna, która:

  • posiada znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności,
  • pobiera naukę w szkole wyższej lub szkole policealnej lub kolegium lub ma przewód doktorski otwarty poza studiami doktoranckimi.

W programie nie mogą uczestniczyć osoby niepełnosprawne, które:

  • posiadają wymagalne zobowiązania wobec PFRON lub wobec Realizatora programu,
  • aktualnie mają przerwę w nauce (np. urlop dziekański, urlop zdrowotny).
  • Realizatorzy Programu w Module II

Realizatorem Programu w module II jest samorząd powiatowy.

  • Rodzaje wsparcia w module II

W module II można uzyskać dofinansowanie lub refundację kosztów uzyskania wykształcenia na poziomie wyższym w postaci:

  1. dodatku na pokrycie kosztów kształcenia,
  2. opłaty za naukę (czesne),
  3. dodatku na uiszczenie opłaty za przeprowadzenie przewodu doktorskiego - w przypadku osób, które mają wszczęty przewód doktorski, a nie są uczestnikami studiów doktoranckich.

Każdy wnioskodawca może uzyskać pomoc ze środków PFRON dla 20 (dwudziestu) semestrów/półroczy różnych form kształcenia na poziomie wyższym.

Szczegółowe informacje o programie dostępne są pod adresem: www.pfron.org.pl/pl/programy-i-zadania-pfr/aktywny-samorzad/1644,dok.html

  1. Pytania badawcze
  1. Jaka jest charakterystyka (m.in. ze względu na wiek, rodzaj i stopień niepełnosprawności, sytuację zawodową) absolwentów?
  2. Jak kształtował się popyt na różne kierunki studiów wśród absolwentów?
  3. Jakie motywacje determinowały wybory edukacyjne absolwentów? (m.in. wybór poziomu i kierunku kształcenia, trybu nauki, rodzaju uczelni - prywatna/państwowa)
  4. Jakie są typy ścieżek edukacyjno-zawodowych absolwentów (m.in.: absolwenci nadal uczący się, uczący się i pracujący, wyłącznie pracujący, nie pracujący i nie uczący się)?
  5. Jaka jest sytuacja absolwentów na rynku pracy?
  6. Jaki jest poziom przydatności ukończonych form i kierunków edukacji na poziomie wyższym w pracy zawodowej? Jakie kierunki zwiększały szansę na podjęcie zatrudnienia?
  7. Jakie czynniki motywują studentów do:
    1. ukończenia studiów
    2. podejmowania kolejnych studiów
    3. podejmowania zatrudnienia
    4. pozostawania w bierności zawodowej?
  8. Jak absolwenci oceniają otrzymane/otrzymywane wsparcie (uzyskane ramach programu oraz dodatki finansowe dla studentów, dla pracowników)?
  9. Jakie są potrzeby absolwentów w zakresie dodatkowego wsparcia umożliwiającego skuteczne poszukiwanie pracy?
  1. Główne założenia metodologiczne badania
  • Respondenci badania

Badaniem objęte zostaną dwie grupy respondentów:

  1. Absolwenci

Po zakończeniu udziału w Programie beneficjent ze studenta staje się absolwentem i o ile nie powróci do Programu, by uzyskać wsparcie w kontynuowaniu nauki na kolejnym kierunku lub kolejnym poziomie kształcenia – jego losy nie są monitorowane.

PFRON zwrócił się z prośbą do wszystkich powiatów realizujących moduł II o przedłożenie informacji odnośnie liczby osób które w latach 2013 – 2015 zakończyły liczbę semestrów właściwych dla wybranego poziomu kształcenia.

  1. Realizatorzy Programu

Realizatorami programu są jednostki samorządu powiatowego (Powiatowe Centra Pomocy Rodzinie, Miejskie Ośrodki Pomocy Rodzinie). Założono, że realizatorzy programu dysponują bogatą wiedzą o beneficjentach (wykraczającą poza dostępny w sprawozdawczości zasób informacji).

  • Zasięg i charakter badania

Badanie ogólnopolskie o charakterze ilościowo – jakościowym.

  • Techniki i narzędzia badawcze
  1. Desk research

W ramach niniejszego badania desk research ukierunkowane zostanie na analizę dwóch grup danych:

  • danych dotyczących modułu II pilotażowego programu „Aktywny samorząd” (dokumenty programowe)
  • dostępnych danych dotyczących dopasowania systemu kształcenia do potrzeb osób niepełnosprawnych i aktywności zawodowej niepełnosprawnych absolwentów szkół wyższych.

Analizie poddane zostaną m.in.:

  • Publikacja „Niedokończona emancypacja. Wejście niepełnosprawnych absolwentów szkół wyższych na rynek pracy.” A. Kumaniecka- Wiśniewska, E. Zakrzewska-Manterys,
  • Publikacja „Wielowymiarowość integracji społeczno-zawodowej studentów z niepełnosprawnością.” B. Szczupał, K. Kutek-Sładek.
  • Procedury/dokumenty programowe dotyczące modułu II Pilotażowego programu Aktywny Samorząd oraz programu student, student II– na podstawie których program realizowany był w latach 2013 - 2015
  • Przepisy i dokumenty dotyczące szeroko pojętego wsparcia dla niepełnosprawnych studentów ze środków innych niż PFRON.

Analiza będzie również istotnym źródłem informacji w trakcie formułowania głównych wniosków i rekomendacji dotyczących potencjalnych zmian w programie Aktywny samorząd.

  1. CATI/CAWI

Badanie zrealizowane zostanie przy pomocy przygotowanego przez PFRON kwestionariusza wywiadu z absolwentem (techniką CAWI, a w przypadku osiągnięcia niewystarczającego response rate - próba uzupełniona zostanie techniką CATI).

W związku z tym, że absolwentów podzielić można na 4 podstawowe grupy, liczba pytań które mają zostać zadane poszczególnym grupom wynosi:

  1. Osoby pracujące - 43 pytania – w tym:
  • 16 pytań zamkniętych;
  • 19 pytań półotwartych;
  • 8 pytań otwartych.
  1. Osoby kontynuujące naukę - 39 pytań – w tym:
  • 13 pytań zamkniętych;
  • 16 pytań półotwartych;
  • 10 pytań otwartych.
  1. Osoby pracujące i kontynuujące naukę - 49 pytań – w tym:
  • 18 pytań zamkniętych;
  • 21 pytań półotwartych;
  • 10 pytań otwartych.
  1. Osoby nie pracujące i nie kontynuujące nauki - 33 pytania – w tym:
  • 11 pytań zamkniętych;
  • 14 pytań półotwartych;
  • 8 pytań otwartych.

Od realizatorów pozyskano kontakty mailowe (4443) i/lub telefoniczne (9726) do 9777 osób.

Zadaniem wykonawcy będzie dobór próby – tj wylosowanie kontaktów z dostarczonej przez PFRON bazy i osiągnięcie (przy poziomie ufności 0,95 imaksymalnym błędzie 3 proc.) poziomu response rate umożliwiającego wiarygodne uogólnianie wyników (próba reprezentatywna – 962 skutecznie przeprowadzone wywiady).

Dane osobowe absolwentów nie zostaną przekazane Wykonawcy - otrzyma on jedynie adresy e-mail i numery telefonów.

  1. TIDI

Indywidualne wywiady pogłębione przeprowadzone przez telefon (TIDI) zrealizowane zostaną wśród wybranych celowo realizatorów wsparcia. Badanie to zastosowane zostanie jako uzupełnienie badań ilościowych przeprowadzonych wśród absolwentów i będzie miało na celu pogłębienie wiedzy o zjawiskach zidentyfikowanych za pomocą CAWI/CATI.

Badanie zostanie zrealizowane na podstawie przygotowanego przez PFRON scenariusza wywiadu. Zaplanowano przeprowadzenie 5 TIDI z realizatorami programu.

III. Zadania Wykonawcy

Zakres prac Wykonawcy obejmuje:

  1. przeprowadzenie analizy desk-research,
  2. dostosowanie kwestionariuszy do techniki CAWI i CATI w konsultacji z Zamawiającym,
  3. przeprowadzenie pilotażu narzędzi badawczych,
  4. wylosowanie reprezentatywnej próby badawczej przy założeniu poziomu ufności na poziomie 0,95 oraz błędzie maksymalnym – 0,03, zbazy kontaktów przekazanych przez Zamawiającego,
  5. przeprowadzenie wywiadów CAWI/CATI,
  6. wybór w konsultacji z Zamawiającym realizatorów z którymi przeprowadzone zostanie TIDI,
  7. przeprowadzenie 5 TIDI z realizatorami,
  8. dokonanie analiz zebranego materiału badawczego,
  9. przygotowanie i przekazanie Zamawiającemu raportu z badania, zawierającego odpowiedzi na wszystkie pytania badawcze, wnioski oraz rekomendacje.

IV. Termin realizacji badania

Termin realizacji badania (dni robocze) zaproponowany przez Wykonawcę powinien uwzględniać wszystkie niezbędne elementy dla realizacji badania m.in:

  1. Przeprowadzenie analizy desk-research i dostosowanie kwestionariuszy – propozycja Wykonawcy.
  2. Przeprowadzenie pilotażu narzędzi badawczych – propozycja Wykonawcy.
  3. Realizację badań terenowych – propozycja Wykonawcy.
  4. Analizy, opracowanie i przedstawienie Zamawiającemu raportu końcowego – propozycja Wykonawcy.
  5. Wniesienie przez Zamawiającego ewentualnych uwag do raportu końcowego – 5 dni roboczych.
  6. Uwzględnienie przez Wykonawcę uwag Zamawiającego i przedłożenie ostatecznej wersji raportu końcowego – 5 dni roboczych.

Razem: …… (liczba dni roboczych potrzebnych na przedłożenie ostatecznej wersji raportu końcowego).

Zaproponowany termin realizacji badania (liczba dni roboczych do przedłożenia ostatecznej wersji raportu końcowego) będzie podlegał ocenie.

V. Prawa autorskie

W ramach wynagrodzenia Wykonawca przeniesie na Zamawiającego:

  1. autorskie prawa majątkowe. Przeniesienie majątkowych praw autorskich nastąpi z chwilą podpisania protokołu odbioru, bez ograniczeń co do terytorium, czasu, liczby egzemplarzy, w zakresie pól eksploatacji wskazanych w art. 50 ustawy z dnia 4lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631 zezm.);
  2. prawo do dokonywania opracowań, przemontowań i zmian układu, na terytorium Polski oraz poza jej granicami, a także zezwoli Zamawiającemu na wykonywanie zależnego prawa autorskiego.

VI. Inne istotne postanowienia

  1. Odpowiedzialność Stron oraz kary umowne

Wykonawca ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy na zasadach opisanych w Umowie oraz na zasadach ogólnych przewidzianych w przepisach prawa.

Zamawiający może naliczyć następujące kary umowne:

  • w przypadku nie przedstawienia w terminie ostatecznej wersji raportu końcowego, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 1% kwoty wynagrodzenia brutto za każdy dzień opóźnienia,
  • w przypadku, gdy Wykonawca nie uwzględni w wersji ostatecznej raportu końcowego wszystkich uwag zgłoszonych przez Zamawiającego, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 1% kwoty wynagrodzenia za każdy dzień, licząc od dnia następnego po otrzymaniu informacji od Zamawiającego stwierdzającej nieuwzględnienie uwag do dnia przedłożenia wersji raportu uwzględniającej wszystkie uwagi Zamawiającego,
  • w przypadku uzyskania w badaniu CAWI/CATI poziomu realizacji (tzw. response rate) poniżej 962 wywiadów, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 0,5% kwoty wynagrodzenia brutto za każde 5 wywiadów poniżej tego poziomu,
  • w przypadku uzyskania w badaniu CAWI/CATI poziomu realizacji (tzw. response rate) poniżej 800 wywiadów, Zamawiający ma prawo do odstąpienia od umowy z przyczyn, za które ponosi odpowiedzialność Wykonawca,
  • za odstąpienie od Umowy z przyczyn, za które ponosi odpowiedzialność Wykonawca, Wykonawca zapłaci karę umowną w wysokości 10% kwoty wynagrodzenia brutto.
  1. Zabezpieczenie

Wartość zabezpieczenia wyniesie 10% ceny całkowitej brutto podanej w ofercie.

Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej z następujących form:

  • pieniądzu,
  • gwarancji ubezpieczeniowej,
  • gwarancji bankowej.

VII. Warunki udziału w postępowaniu

  1. Posiadania wiedzy i doświadczenia:

Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał należycie co najmniej 2 usługi polegające na przeprowadzeniu jakościowo-ilościowego badania społecznego, przy czym:

  • W każdym z nich zrealizowano CATI/CAWI oraz IDI/TIDI, zakończone analizą danych i raportem z badania.
  • Każde z nich finansowane/współfinansowane było ze środków publicznych,
  1. Dysponowania odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:

Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował zespołem badawczym, składającym się z co najmniej 2 osób, w tym:

  1. Kierownika badania , posiadającego wykształcenie wyższe (co najmniej tytuł magistra), który w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert pełnił funkcję kierownika w co najmniej 3 (trzech) jakościowo – ilościowych badaniach społecznych przez cały okres ich realizacji, przy czym:
  1. W każdym z nich zrealizowano CATI/CAWI oraz IDI/TIDI,
  2. Każde z nich finansowane/współfinansowane było ze środków publicznych,
  3. wszystkie badania zostały zakończone (ostateczne wyniki badań zostały dostarczone zlecającemu badanie i przez niego zaakceptowane) przed dniem składania ofert.
  1. Badacza ds. badań jakościowych i ilościowych, posiadającego wykształcenie wyższe (co najmniej tytuł magistra), który w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert brał udział w co najmniej 3 jakościowo – ilościowych badaniach społecznych przez cały okres ich realizacji, przy czym:
  1. W każdym z nich zrealizowano CATI/CAWI oraz IDI/TIDI,
  2. Każde z nich finansowane/współfinansowane było ze środków publicznych,
  3. wszystkie badania zostały zakończone (ostateczne wyniki badań zostały dostarczone zlecającemu badanie i przez niego zaakceptowane) przed dniem składania ofert.

Wyżej wymienionych funkcji w zespole badawczym nie można łączyć ze sobą .

Uwaga:

Zamawiający uzna, że Oferent spełnia powyższe warunki udziału w postępowaniu tylko w przypadku, gdy Oferent wykaże spełnienie wszystkich powyższych wymagań.

Ocena spełniania warunków wymaganych od Oferenta zostanie dokonana wg formuły “spełnia/nie spełnia” na podstawie dokumentów i oświadczeń załączonych do oferty. Z treści załączonych oświadczeń i dokumentów winno jednoznacznie wynikać, że Oferent spełnia ww. warunki.

VIII. Oświadczenia i dokumenty wymagane dla potwierdzenia spełniania warunków oraz braku podstaw do wykluczenia.

  1. W celu wykazania spełniania powyższych warunków udziału w postępowaniu, Oferent zobowiązany jest załączyć do oferty:
  1. Wykaz wykonanych usług wykonanych przez Oferenta, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania oraz podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane. Wykaz należy sporządzić według wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do Zapytania Ofertowego.
  2. Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat:
    • ich kompetencji i doświadczenia niezbędnego do wykonania zamówienia
    • badań w których pełniły funkcję odpowiednio kierownika i badacza (wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania, podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane)
    • podstawy do dysponowania wymienionymi osobami.

Wykaz należy sporządzić według wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do Zapytania Ofertowego.

  1. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia Oferenta z przedmiotowego postępowania, Oferent zobowiązany jest załączyć do oferty:
  1. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania, stanowiące Załącznik nr 4 do Zapytania Ofertowego;
  2. Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, wystawiony w kraju, w którym oferent ma swoją siedzibę. Dokument winien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
  1. Oferent, który nie potwierdzi spełniania warunków, o których mowa powyżej lub nie wykaże braku podstaw do wykluczenia, zostanie wykluczony z postępowania.

IX. Opis sposobu przygotowania oferty oraz dokumentów załączonych do oferty.

  1. Oferent może złożyć tylko jedna ofertę. Oferta ma zawierać wypełniony formularz oferty według wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do Zapytania Ofertowego.
  2. Ofertę należy złożyć w formie papierowej, w języku polskim, w formie zapewniającej pełną czytelność jej treści. Oferty nieczytelne zostaną odrzucone.
  3. Oferenci zobowiązani są złożyć ofertę zgodnie z wymogami określonymi w Zapytaniu Ofertowym.
  4. Treść oferty musi odpowiadać treści Zapytania Ofertowego.
  5. Oferta oraz wszystkie załączniki do oferty stanowiące oświadczenie Oferenta muszą być podpisane przez osobę/osoby upoważnione do reprezentowania Oferenta, zgodnie z formą reprezentacji Oferenta określoną w rejestrze sądowym lub w innym dokumencie, właściwym dla danej formy organizacyjnej Oferenta, albo przez pełnomocnika Oferenta.
  6. Pełnomocnictwo do podpisania oferty musi być dołączone do oferty, o ile uprawnienie do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów załączonych do oferty.
  7. Wszelkie skreślenia, poprawki, których dokonał Oferent w ofercie muszą być parafowane przez osobę podpisującą ofertę.
  8. Oferenci ponoszą wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
  9. Oferenci wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia Umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia
  10. Za termin złożenia oferty przyjmuje się termin, w którym oferta znalazła się w Kancelarii PFRON (pokój nr 2 parter) al. Jana Pawła II 13, 00-828 Warszawa.
  11. Ofertę wraz załącznikami, oświadczeniami i dokumentami wymienionymi powyżej, należy złożyć w zamkniętym opakowaniu, uniemożliwiającym odczytanie jej zawartości bez uszkodzenia opakowania. Opakowanie powinno być oznaczone pełną nazwą (firma) i adresem Oferenta, zaadresowane do Zamawiającego na adres podany w niniejszym oraz opisane:

„Zapytanie ofertowe prowadzone przez Wydział Analiz i Programowania na wykonanie usługi o wartości poniżej 30 000 euro dotyczącej realizacji badania sytuacji zawodowej absolwentów różnych form edukacji na poziomie wyższym – którzy ukończyli wybrany przez siebie poziom nauki w latach 2013-2015, i korzystali ze wsparcia finansowego PFRON udzielonego w ramach pilotażowego Programu "Aktywny samorząd”. (nie otwierać przed dniem 16.09.2016 r. do godz. 15:00)”

  1. Oferent przyjmuje na siebie odpowiedzialność za wszelkie negatywne skutki wynikłe z nieprawidłowego zaadresowania lub oznaczenia lub zamknięcia koperty.
  2. Oferent może wprowadzić zmiany do złożonej oferty lub ją wycofać. Zmiany lub wycofanie złożonej oferty są skuteczne wówczas, gdy zostały dokonane przed upływem terminu składania ofert.
  3. Oferent może wprowadzić zmiany do treści złożonej oferty pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian przed upływem terminu składania ofert. Zmiany do oferty muszą być złożone w miejscu i według zasad obowiązujących przy składaniu oferty. Odpowiednio opisane koperty zawierające zmiany należy dodatkowo opatrzeć dopiskiem „ZMIANA”, kopertę każdej „ZMIANY” należy dodatkowo opisać napisem „zmiana nr …”. Zmiana do oferty powinna jednoznacznie wskazywać, które elementy oferty są zmieniane.
  4. Wycofanie złożonej oferty następuje poprzez złożenie pisemnego oświadczenia podpisanego przez Oferenta. Wycofanie należy złożyć w miejscu i według zasad obowiązujących przy składaniu oferty. Odpowiednio opisaną kopertę zawierającą powiadomienie należy dodatkowo opatrzyć dopiskiem „WYCOFANIE”. Zamawiający zwróci Oferentowi jego ofertę, bezpośrednio do rąk upoważnionej przez Oferenta – za pokwitowaniem odbioru lub prześle pocztą na adres wskazany w piśmie. UWAGA: Do składania oświadczenia (ZMIANA lub WYCOFANIE oferty) należy dołączyć stosowny dokument potwierdzający uprawnienie osoby podpisującej oświadczenie do występowania w imieniu Oferenta.
  5. Oferty złożone po terminie Zamawiający odrzuci.

X. Informacja o sposobie porozumiewania się zamawiającego z Oferentami.

  1. W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Oferenci przekazują pisemnie lub drogą elektroniczną. Jeżeli Zamawiający lub Oferent przekazuje oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje drogą elektroniczną każda ze Stron na żądanie drugiej potwierdzi fakt ich otrzymania.
  2. W przypadku niepotwierdzenia przez Oferenta faktu otrzymania przekazanego przez Zamawiającego oświadczenia, wniosku, zawiadomienia oraz informacji, o których mowa w pkt 1 Zamawiający uzna, że dotarły one do Oferenta w dniu i godzinie jego nadania i były czytelne.
  3. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności z tytułu nieotrzymania przez Oferenta informacji związanych z prowadzonym postępowaniem w przypadku wskazania przez Oferenta w ofercie błędnych danych adresowych i kontaktowych.
  4. Osobą uprawnioną do kontaktu z Oferentami w zakresie przebiegu postępowania jest Marta Kaźmierska ,
  • numer telefonu: 22 50 55 742
  • e-mail: mkazmierska@pfron.org.pl
  1. Oferent może zwrócić się o wyjaśnienie treści Zapytania ofertowego.
  2. Zamawiający na swojej stronie internetowej www.pfron.org.pl/bip/komunikaty opublikował zapytanie ofertowe. Na tej samej stronie Zamawiający będzie publikował zawiadomienia oraz informacje związane z prowadzonym postępowaniem, w tym zapytania o wyjaśnienie treści Zapytania Ofertowego wraz z wyjaśnieniami Zamawiającego, zawiadomienie o modyfikacji treści Zapytania Ofertowego, zawiadomienie o przedłużeniu terminu składania ofert, zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty, zawiadomienie o unieważnieniu postępowania.

XI. Miejsce i termin składania Ofert.

Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego pod adresem:

Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych al. Jana Pawła II 13, 00-828 Warszawa Kancelaria – parter (pokój nr 2)

w nieprzekraczalnym terminie do dnia 16.09.2016 r. do godz. 15:00.

XII.Termin związania Ofertą.

Oferent jest związany ofertą – 30 dni od dnia 16.09.2016 r.

XIII. Opis sposobu obliczenia ceny.

  1. Cena musi uwzględniać cały zakres przedmiotu zamówienia określony w Zapytaniu ofertowym, w tym wyszczególnioną wartość autorskich praw majątkowych.
  2. Walutą ceny oferty jest złoty polski. Zamawiający nie przewiduje stosowania walut obcych w rozliczeniu.
  3. Cena oferty musi być podana z dokładnością do 1 grosza, tj. do dwóch miejsc po przecinku.

XIV. Analiza Ofert

  1. W toku analizy ofert Zamawiający może żądać od Oferentów pisemnych wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
  2. Oferent, który nie potwierdzi spełniania warunku udziału w postępowaniu, oraz nie wykaże braku podstaw do wykluczenia z postępowania, zostanie wykluczony z postępowania.
  3. Oferta zostanie odrzucona, jeżeli:
    1. Oferent, który złożył ofertę zostanie wykluczony z postępowania,
    2. treść oferty jest niezgodna z treścią Zapytania Ofertowego,
    3. Oferent w wyznaczonym terminie nie wyjaśnił treści oferty lub z treści oferty wynika, że oferta nie spełnia wymagań określonych w Zapytaniu Ofertowym lub Oferent nie zgodził się na poprawienie omyłek w treści oferty.
  4. W przypadku odrzucenia oferty, Zamawiający powiadomi o tym fakcie Oferenta, którego ofertę odrzucił. Zawiadomienie to Zamawiający prześle na wskazany w ofercie adres korespondencyjny oferenta lub adres e-mail. Odpowiedzialność za nieprawidłowy adres korespondencyjny lub podanie niewłaściwego adresu mail ponosi Oferent.

XV. Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny Oferty.

  1. Oceniane będą wyłącznie oferty nie odrzucone.
  2. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich wagą:
    1. Kryterium - cena „C” – waga 50% (50% = 50 pkt).

Maksymalną liczbę punktów w kryterium (50 pkt) otrzyma oferta Oferenta, który w formularzu ofertowym zaproponuje najniższą cenę za wykonanie całości przedmiotu zamówienia (w Załączniku nr1 do Zapytania Ofertowego), natomiast pozostali Oferenci otrzymają odpowiednio mniejszą liczbę punktów, obliczoną zgodnie z poniższym wzorem:

wzór na obliczenie punktów za cenę C równa się iloraz Cn (w liczniku) i Co (w mianowniku) pomnożony przez 50 punktów

gdzie:

C n - cena brutto oferty najtańszej

C o - cena brutto oferty ocenianej

Oferent, w tym kryterium może otrzymać maksymalnie 50 punktów.

  1. Kryterium – czas realizacji zamówienia/badania „T” – waga 50% (50% = 50 pkt).

Maksymalną liczbę punktów w kryterium (50 pkt) otrzyma oferta Oferenta, który w formularzu ofertowym zaproponuje najkrótszy czas wykonania całości przedmiotu zamówienia (w Załączniku nr1 do Zapytania Ofertowego), natomiast pozostali Oferenci otrzymają odpowiednio mniejszą liczbę punktów obliczoną zgodnie z poniższym wzorem:

wzór na obliczenie punktów za czas realizacji T równa się iloraz Tn (w liczniku) i To (w mianowniku) pomnożony przez 50 punktów

gdzie:

T n - Najkrótsza liczba dni realizacji zamówienia zaproponowana w ofercie

T o - Liczba dni realizacji zamówienia zaproponowana w ofercie ocenianej

Oferent, w tym kryterium może otrzymać maksymalnie 50 punktów.

  1. Ostateczną ocenę punktową każdej z ocenianych ofert stanowić będzie suma liczby punktów przyznanych w każdym z kryteriów. Najkorzystniejsza oferta może uzyskać maksymalnie 100 punktów.

LP = C + T

gdzie LP – liczba punktów uzyskanych przez ofertę

  1. Wszystkie obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
  2. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyskała najwyższą liczbę punktów.
  3. W przypadku uzyskania tej samej liczby punktów przez dwóch lub więcej Oferentów – za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie ta, w której zaproponowano najkrótszy czas realizacji przedmiotu zamówienia.

XVI. Udzielenie zamówienia

  1. Zamawiający udzieli zamówienia Oferentowi, który:
  • potwierdzi spełnianie warunków udziału w postępowaniu,
  • nie podlega wykluczeniu,
  • złoży ofertę zgodną z treścią Zapytania Ofertowego
  • otrzyma największą liczbę punktów spośród rozpatrywanych ofert.

powyższe warunki muszą być spełnione łącznie.

  1. O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający niezwłocznie powiadomi wszystkich Oferentów, którzy złożyli oferty. Ponadto, powyższe zawiadomienie Zamawiający zamieści na swojej stronie internetowej.

XVII. Postanowienia końcowe.

  1. Zapytanie Ofertowe nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego oraz nie stanowi podstaw do roszczeń dotyczących zawarcia umowy.
  2. Zamawiający zastrzega sobie możliwość nie podpisania umowy bez podania uzasadnienia zmiany decyzji.
  3. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia przedmiotowego postępowania na każdym etapie bez podania przyczyny unieważnienia.
  4. W przypadku unieważnienia postępowania Zamawiający nie ponosi kosztów przygotowania i złożenia oferty.
Data publikacji: 2016-09-12
Wydział Analiz i Programowania
Autor: Marta Kaźmierska

Inne aktualności z tej kategorii