Fundusz udziela wsparcia w refundacji składek KRUS niepełnosprawnym rolnikom lub rolnikom zobowiązanym do opłacania składek za niepełnosprawnych domowników.
Kontakt z Departamentem ds. Rynku Pracy
Infolinia 22 581 84 10 (godz. 9:00-15:00)
Udzielanie wyjaśnień w zakresie:
- sporządzania i składania dokumentów m.in. pomoc przy wykonaniu wniosków, korekt wniosków o wypłatę refundacji składek na ubezpieczenia społeczne, dofinansowań do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych itp.,
- informowanie odnośnie ustalenia salda refundacji,
- informowanie odnośnie ustalenia salda dofinansowania,
- informowanie o sposobie uzyskania loginu i hasła do SODiR,
- wsparcie techniczne Systemu Obsługi Dofinansowań i Refundacji (SODiR).
22 581 84 10
Opłata za połączenie zgodna z cennikiem operatora.
Wydział ds. Ewidencji
Udzielanie informacji z zakresu:
- rejestracji pracodawcy, który będzie się ubiegał o dofinansowanie do wynagrodzenia zatrudnionych u niego osób niepełnosprawnych,
- rejestracji osób niepełnosprawnych prowadzących działalność gospodarczą,
- rejestracji niepełnosprawnego rolnika bądź rolnika zobowiązanego do opłacania składek za niepełnosprawnego domownika:
Telefony:
- województwo małopolskie i opolskie
22 50 55 703 - województwo pomorskie i zachodniopomorskie
22 50 55 728 - województwo lubuskie łódzkie
22 50 55 720 - województwo podkarpackie, lubelskie
22 50 55 723 - województwo wielkopolskie
22 50 55 549
- województwo śląskie
22 50 55 640 - województwo warmińsko-mazurskie, kujawsko-pomorskie i podlaskie
22 50 55 724 - województwo świętokrzyskie, dolnośląskie
22 50 55 705 - województwo mazowieckie
22 50 55 558
Udzielanie informacji:
- w sprawach związanych z udzieloną pomocą publiczną, w tym sprawach wydawania zaświadczeń o pomocy de minimis na wydatki dokonane ze środków zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych,
- w sprawach dotyczących możliwości otrzymania duplikatów zaświadczeń o pomocy de minimis, pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie oraz informacji o udzielonej pomocy publicznej.
Telefon:
22 50 55 279
Wydział ds. Rozliczeń i Wsparcia Departamentu
Udzielanie wyjaśnień w zakresie:
- realizacji przelewów bankowych wystawionych przez PFRON z tytułu dofinansowań do wynagrodzeń zatrudnionych osób niepełnosprawnych i refundacji składek
na ubezpieczenia społeczne, - prawidłowości danych niezbędnych do poprawnego wystawienia przelewów
z tytułu dofinansowań do wynagrodzeń zatrudnionych osób niepełnosprawnych
i refundacji składek na ubezpieczenia społeczne - w tym wezwań do korekt rachunków bankowych, - wstrzymania wypłaty dofinansowania i refundacji w związku z istnieniem zaległości w zobowiązaniach wobec PFRON powyżej 100 zł (art. 25c ust. 6 oraz art. 26a ust. 8 ustawy o rehabilitacji (...).
Telefony
22 50 55 783
Wydział ds. Postępowań Administracyjnych I
Udzielanie wyjaśnień w zakresie:
- postępowań w sprawie przywrócenia terminu do złożenia dokumentacji przez beneficjentów ubiegających się o wypłatę dofinansowania do wynagrodzeń zatrudnionych osób niepełnosprawnych oraz refundacji składek na ubezpieczenia społeczne,
- prowadzonych czynności sprawdzających związanych z nieprawidłowościami w opłacaniu składek ZUS,
- wstrzymanych wniosków o wypłatę refundacji składek na ubezpieczenia społeczne wstrzymanych z tytułu deklarowanych kwot składek wyższych niż standardowe.
Telefony
22 50 55 725, 22 50 55 844, 22 50 55 451, 22 50 55 708, 22 50 55 342, 22 50 55 208, 22 50 55 843, 22 50 55 535, 22 50 55 625, 22 50 55 267
Wydział ds. Postępowań Administracyjnych II
Udzielanie informacji w zakresie:
- postępowań w sprawie ustalenia wysokości przysługującego dofinansowania
do wynagrodzeń zatrudnionych osób niepełnosprawnych w zakresie korelacji zatrudnienia oraz efektu zachęty, - wniosków o rozłożenie na raty lub umorzenie należności wobec PFRON, odroczenie terminu płatności należności wobec PFRON,
- prowadzenie postępowań wyjaśniających w przedmiocie finansowania wynagrodzeń ze środków publicznych.
Telefony
22 50 55 719, 22 50 55 698, 22 50 55 240, 22 50 55 455, 22 50 55 718, 22 50 55 320, 22 50 55 706, 22 50 55 238
Wydział ds. Postępowań Administracyjnych III
Udzielanie wyjaśnień w zakresie:
- postępowań w sprawie oceny sytuacji finansowej, powiązań oraz limitu pomocy wobec wnioskodawców ubiegających się o udzielenie pomocy publicznej w postaci dofinansowania do wynagrodzeń zatrudnionych osób niepełnosprawnych,
- postępowań w sprawie refundacji składek na ubezpieczenia społeczne w zakresie prowadzenia działalności w sektorze drogowego transportu towarów oraz przeznaczenia pomocy na nabycie pojazdów wykorzystywanych do świadczenia usług w zakresie drogowego transportu towarów.
Telefony
22 50 55 508, 22 50 55 761, 22 50 55 189,
22 50 55 324, 22 50 55 635, 22 50 55 593
Wydział ds. Postępowań Administracyjnych IV
Udzielanie informacji w zakresie:
- postępowań administracyjnych w sprawie wypłaty środków – dofinansowanie i refundacja - w związku z niespełnianiem przesłanek ustawowych (np. wskaźnik 6 %, nieprawidłowości w ZUS, wynagrodzenie wypłacone w formie gotówkowej),
- postępowań administracyjnych w sprawie ustalenia wysokości należnego dofinansowania (poza postępowaniami z zakresu efektu zachęty oraz korelacji zatrudnienia),
- postępowań administracyjnych w sprawie wstrzymania wypłaty środków, bądź odmowy wypłaty środków z powodu posiadania zaległości wobec PFRON przewyższających 100 zł,
- postępowań wyjaśniających w zakresie potwierdzenia posiadania ustalonego prawa do emerytury (przed wypłatą środków).
Telefony
22 50 55 771, 22 50 55 729, 22 50 55 730, 22 50 55 842, 22 50 55 767, 22 50 55 765,
22 50 55 284, 22 50 55 712, 22 50 55 840, 22 50 55 200, 22 50 55 789, 22 50 55 528
Wydział ds. Postępowań Administracyjnych V
Udzielanie informacji w zakresie postępowań wyjaśniających oraz administracyjnych w przedmiocie zwrotu środków PFRON tytułem dofinansowań do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych oraz refundacji składek na ubezpieczenia społeczne, w związku z nieprawidłowościami:
- wynikającymi z przeprowadzonych czynności sprawdzających i kontrolnych,
- wynikającymi z analizy dokumentacji dotyczącej sytuacji ekonomicznej wnioskodawców,
- wynikającymi z przeterminowanych płatności z SODiR,
- wynikającymi z niespełnienia innych przesłanek ustawowych (np. wypłata wynagrodzenia w gotówce, wykazanie niewłaściwego stopnia niepełnosprawności),
- w związku z nieprawidłowościami w opłacaniu składek ZUS.
Telefony
- postępowania w oparciu o wyniki kontroli:
22 50 55 490, 22 50 55 539 - postępowania w oparciu o wyniki z czynności sprawdzających:
22 50 55 251, 22 50 55 206, 22 50 55 110 - postępowania związane z przeterminowanymi płatnościami z SODiR:
22 50 55 538, 22 50 55 536 - postępowania w sprawie zwrotu z tytułu niespełniania innych przesłanek:
22 50 55 251, 22 50 55 539, 22 50 55 490, 22 50 55 538, 22 50 55 206, 22 50 55 110 - postępowania w związku z nieprawidłowościami w opłacaniu składek ZUS:
22 50 55 514, 22 50 55 127, 22 50 55 463, 22 50 55 488, 22 50 55 666.