informacje o cookies!

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Projekty

Tutaj można się dowiedzieć, jakie to projekty, co jest ich celem i na jakim są etapie. Więcej informacji, czyli szczegółowe opisy, linki do dokumentów i konsultacji, można znaleźć klikając na tytuły.

Szkolenia informacyjno-świadomościowe dla przedstawicieli administracji publicznej

Aktualnie w ramach projektu trwają szkolenia skierowane do pracowników administracji publicznej, które mają na celu zwiększenie wiedzy i podniesienie świadomości na temat niepełnosprawności i funkcjonowania w społeczeństwie osób niepełnosprawnych. Prowadzący spotkania trenerzy pomagają uczestnikom m.in. rozwiać mity narosłe wokół warunków funkcjonowania osób niepełnosprawnych. Uczestnicy spotkań nabywają również wiedzę z zakresu dostępnych form wsparcia i metod komunikacji z osobami dotkniętymi rozmaitymi rodzajami niepełnosprawności. W trakcie szkoleń omawiane są również kwestie związane zprzyjmowaniem na staż Uczestników projektu oraz zatrudnianiem osóbniepełnosprawnych.

Do tej pory w szkoleniach wzięło udział łącznie 91 urzędników m. in. z Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (szkolenie w dniach 23 lipca i 1 sierpnia), Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego (szkolenie 30 lipca), Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy (szkolenie 8 sierpnia), Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego (szkolenie 12 sierpnia), Urzędu Miasta Katowice (szkolenie 20 sierpnia) czy Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej iUrzędu Gminy w Kowali (szkolenie 05 września).

Każdy z pracowników wytypowanych przez swoją jednostkę odbył około 5 godzin szkoleniowych, które miały za zadanie przygotować te osoby na przyjęcie na 3-miesięczny staż rehabilitacyjny osób niepełnosprawnych w ramach projektu. W trakcie szkolenia uczestnicy zdobywają wiedzę nt. barier wynikających z różnych typówniepełnosprawności, dowiadują się jak skutecznie i efektywnie komunikować się zosobami niepełnosprawnymi waspekcie ich specyficznych potrzeb wynikających z różnego typu niepełnosprawności. Wtrakcie szkolenia jest przewidziany również element praktyczny: każdy z uczestników może osobiście przekonać się jak widzą osoby z dysfunkcjami wzoru (zakładając w tym celu specjalne okulary) czy poczuć jak słyszy osoba z dysfunkcją słuchu nosząca aparat słuchowy (poprzez wysłuchanie nagrania stymulującego sposób, w jaki słyszy osoba niedosłysząca).