informacje o cookies!

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Na stronie znajdziesz najświeższe aktualności dotyczące Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych

PFRON zachęca JST do tworzenia punktów potwierdzających profil zaufany

Pandemia wirusa Sars-Cov2 zmieniła sytuację w zakresie udzielania pomocy osobom korzystającym ze wsparcia jednostek samorządu, w tym osób z niepełnosprawnościami oraz osób ze szczególnymi potrzebami. W tym trudnym czasie szczególnego znaczenia nabrały elektroniczne formy komunikacji, w tym możliwość składania wniosków przy pomocy e-usług oferowanych przez PFRON.

Wiele osób, które chciałyby rozpocząć korzystanie z elektronicznych usług świadczonych przez administrację, nie posiada podpisu zaufanego, którym za pomocą profilu zaufanego ePUAP mogliby dokonywać uwierzytelnienia dokumentacji składanej elektronicznie. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom Ministerstwo Cyfryzacji umożliwia podmiotom publicznym uzyskanie zgody na pełnienie funkcji punktu potwierdzającego profil zaufany. Utworzenie punktu potwierdzającego profil zaufany ułatwi Państwa podopiecznym rozpoczęcie korzystania z dobrodziejstw nowoczesnych technologii.

PFRON zachęca do zapoznania się z procedurą utworzenia punktu potwierdzającego profil zaufany dostępną pod adresem: https://mc.bip.gov.pl/departament-utrzymania-i-rozwoju-systemow/utworzenie-punktu-potwierdzajacego-profil-zaufany-epuap.html oraz rozważenie utworzenie takiego punktu na terenie Państwa lub podległych Państwu Jednostek.

Utworzenie punktu przyniesie korzyści nie tylko osobom korzystającym ze wsparcia JST, ale i samym jednostkom:

  1. zwiększenie bezpieczeństwa sanitarnego poprzez zmniejszenie liczby osób odwiedzających urząd;
  2. zmniejszenie obciążenia dokumentami papierowymi poprzez skrócenie czasu obiegu dokumentów oraz oszczędność miejsca składowania;
  3. przyspieszenie realizacji spraw poprzez zmniejszenie liczby błędów w składanych dokumentach oraz możliwość wykorzystania pełnej funkcjonalności systemu SOW;
  4. upowszechnienie wizerunku nowoczesnej administracji samorządowej przyjaznej nie tylko osobom z niepełnosprawnościami i szczególnymi potrzebami, ale każdemu, kto chce w sposób wygodny korzystać z nowoczesnych form komunikacji.

Szczegółowe informacje na temat dołączenia do programu można uzyskać pod numerem infolinii SOW 800 889 777 (połączenie bezpłatne).

Data publikacji: 2021-02-26
Wydział ds. Projektu System Obsługi Wsparcia
Autor: Daniel Cymbaluk

Inne aktualności z tej kategorii