informacje o cookies!

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Na stronie znajdziesz najświeższe komunikaty z regionu dotyczące Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych

Przewodnik dla pasażerów z niepełnosprawnościami

Urząd Transportu Kolejowego przygotował przewodnik „Dobre Praktyki Obsługi Osób z Niepełnosprawnościami na Kolei”. Publikację opracowali eksperci organizacji społecznych zajmujących się na co dzień tematem niepełnosprawności.

Pokaż zdjęcie: Okładka Przewodnika „Dobre Praktyki Obsługi Osób z Niepełnosprawnościami na Kolei” grafika w kolorach białym, czerwonym i granatowym na pierwszym planie osoba stojąca na drabinie wiesza oznaczenie osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim

Przewodnik jest zbiorem jasnych zasad dotyczących obsługi bezpośredniej wszystkich podróżnych. Niezależnie od miejsca – na dworcach, stacjach kolejowych czy w pociągach. Z uwagi na różnice poszczególnych grup pasażerów pierwszy rozdział został poświęcony na dokładny opis potrzeb oraz utrudnień, na jakie napotykają osoby z niepełnosprawnościami. W kolejnych rozdziałach czytelnicy znajdą porady, jak należy zachować się w kontakcie z osobami z niepełnosprawnością: wzroku, słuchu, narządu ruchu czy intelektualną, a także seniorów i rodziców z małymi dziećmi. Publikacja przygotowana na zlecenie Urzędu Transportu Kolejowego pozwoli podnieść standardy obsługi pasażerów z niepełnosprawnościami, a jednocześnie będzie pomocą w codziennej pracy dla tysięcy pracowników kolei.

Cieszę się, że udało nam się wspólnie z ekspertami z Fundacji Polska Bez Barier opracować publikację, która pozwoli na zapewnienie pozytywnych doświadczeń wszystkim podróżnym. Jako UTK dbamy o to, aby nikt nie czuł się w żaden sposób wykluczony i zmuszony do rezygnacji z własnych planów podróży – podsumowuje dr inż. Ignacy Góra, Prezes UTK.  – Pracę na kolei jest służbą, a jednym z jej aspektów powinno być służenie pomocą osobom, które na co dzień muszą pokonywać wiele barier – dodaje Ignacy Góra.

 

Publikacje można pobrać na stronie:

https://www.utk.gov.pl/pl/dokumenty-i-formularze/opracowania-urzedu-tran/16159,Dobre-praktyki-obslugi-osob-z-niepelnosprawnosciami.html

Data publikacji: 2020-09-02
Oddział Śląski PFRON
Autor: Oddział Śląski PFRON

Inne aktualności z tej kategorii