informacje o cookies!

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Na stronie znajdziesz najświeższe komunikaty z regionu dotyczące Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych

Uroczystość wmurowania kamienia węgielnego pod rozbudowę Fenomenalnej Niepublicznej Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi w Olsztynie

Dnia 13 stycznia 2024 roku odbyła się uroczystość wmurowania kamienia węgielnego pod rozbudowę Fenomenalnej Niepublicznej Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi w Olsztynie.

W Fenomenalnej szkole uczą się dzieci z niepełnosprawnościami, między innymi zespołem Downa, autyzmem, zespołem Aspergera, zespołem FAZ, afazją ruchową oraz dzieci z rodzin zastępczych i zagrożonych wykluczeniem.

Rozbudowa obecnej szkoły to konieczność, ponieważ uczniów wciąż przybywa:

„ – Jest nas bardzo dużo i zaczynamy to już odczuwać, że nie mamy swobodnego oddechu. W obecnej szkole na każdą osobę w tej chwili przypadają 3 metry kwadratowe, a mamy ponad setkę dzieci. Trzeba też wziąć pod uwagę kadrę wraz z terapeutami, która liczy 50 osób. Potrzeba co najmniej 17 metrów kwadratowych, żeby móc czuć się swobodnie. Teraz jest mi niezmiernie trudno odmawiać dzieciom, których nie mogę przyjąć do szkoły. Mierzę się z takimi sytuacjami. Mam nadzieję, że wraz z rozbudową szkoły będę mogła przyjąć więcej dzieci – przyznaje Ewa Kowerzanow – Luto, prezes Stowarzyszenia Fenomenalni.

Placówka ma być miejscem dla dzieci ze specjalnymi potrzebami oraz tych, które z różnych przyczyn nie odnajdują się w tradycyjnych szkołach.

Relację z uroczystości można obejrzeć na stronie: TVP3 Olsztyn.

Zachęcamy również do obejrzenia galerii zdjęć.

Galeria zdjęć

Data publikacji: 2024-01-26
Oddział Warmińsko - Mazurski
Autor: Oddział Warmińsko - Mazurski

Inne aktualności z tej kategorii