informacje o cookies!

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Na stronie znajdziesz najświeższe komunikaty z regionu dotyczące Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych

#SERCEdlaAUTYZMU – podsumowanie kampanii

Pokaż zdjęcie: Plakat - kolaż zdjęć serc przesłanych do Oddziału Małopolskiego PFRON z okazji Światowego Dnia Świadomości Autyzmu. Na plakacie 100 zdjęć niebieskich serc oraz napis #SERCEdlaAUTYZMU

2 kwietnia świętowaliśmy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Tego dnia rozpoczęły się również obchody Światowego Miesiąca Świadomości Autyzmu, stawiającego sobie za cel zwiększanie wiedzy społeczeństwa na temat problemów osób z tym zaburzeniem i ich rodzin.

Z tej okazji z inicjatywy Oddziału Małopolskiego Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, Fundacji Pomocy Osobom z Autyzmem „MADA” oraz Warsztatu Terapii Zajęciowej „MADA” powstała kampania #SERCEdlaAUTYZMU. Zachęciliśmy Państwa do przesłana nam zdjęć niebieskich serc przygotowanych specjalnie na Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Serca miały zawierać ważne hasła np. AKCEPTACJA, ZROZUMIENIE, SZACUNEK. Kończy się miesiąc kwiecień, więc czas na podsumowania.

Otrzymaliśmy ponad 200 zdjęć serc z całej Polski. W przygotowanie prac grupowych i indywidualnych zaangażowali się wszyscy m.in. dzieci, młodzież, osoby z niepełnosprawnościami, seniorzy oraz starostwa powiatowe, PCPRy, szkoły, organizacje pozarządowe, środowiskowe domy samopomocy i warsztaty terapii zajęciowej. Niebieskie serca promowały w mediach społecznościowych empatię, otwartość i zrozumienie dla odmiennych możliwości i potrzeb osób ze spektrum autyzmu. Z wybranych 100 serc powstał plakat, który 2 kwietnia został udostępniony na Facebooku.

Kampania spotkała się z ciepłym odbiorem nie tylko w Małopolsce. Posty dotyczące kampanii zamieszczone na Facebooku przez Oddział Małopolski PFRON dotarły do ponad 62 tysięcy odbiorców i udostępniane zostały w całej Polsce ponad 350 razy, w tym plakat „Fakty na temat AUTYZMU” aż 93 razy. Cieszymy się, że tegoroczna kampania z okazji Światowego Dnia Świadomości Autyzmu dotarła do dwukrotnie większej liczby odbiorców niż w roku ubiegłym. Nakładka na zdjęcie profilowe z sercem i hasłem kampanii użyta została przez 6 tysięcy użytkowników Facebooka. Przypominamy, że wyjątkowe serce zamieszczone na plakacie kampanii namalowane zostało przez Macieja Fryca. Autor niezwykłej pracy ma autyzm, jest uczestnikiem WTZ MADA. Pan Maciej, jak mówią o Nim terapeuci, „posiada swoistą percepcję wizualno – plastyczną”. .

Jeszcze raz zachęcamy do lektury artykułu MADA od 25 lat wspiera osoby z Autyzmem, w którym w rozmowie z Bożeną Fryc -  prezes Fundacji MADA poruszyliśmy ważne tematy, m.in. problemy osób z autyzmem w Polsce, funkcjonowanie placówki w czasie pandemii oraz współpraca Fundacji MADA z PFRON.

Dziękujemy wszystkim, którzy aktywnie włączyli się w kampanię, m.in. portalom informacyjnym, małopolskim powiatom, gminom, organizacjom pozarządowym, placówkom wspierającym osoby z niepełnosprawnościami oraz osobom indywidualnym z całej Polski. Pamiętajmy, że wiedza na temat autyzmu oraz wartości takie jak SZCUNEK, AKCEPTACJA, ZROZUMINIE i EMPATIA są aktualna i ważne przez cały rok.

Galeria zdjęć

Data publikacji: 2021-04-29
Joanna Kołdras

Inne aktualności z tej kategorii