Na etapie opracowania I wersji modelu, bazującego na doświadczeniach partnera zagranicznego, współpracował ze sobą 20-osobowy zespół ekspertów złożony z przedstawicieli wszystkich partnerów krajowych oraz ekspertów ze środowiska pracodawców i organizacji pozarządowych, działających na rzecz osób z niepełnosprawnościami - pod przewodnictwem pani Katarzyny Krysik, koordynatora merytorycznego z PFRON.
Zespół współpracuje w ramach czterech podzespołów:
- podzespołu ds. podstawy programowej;
- podzespołu ds. analizy potrzeb;
- podzespołu ds. metodycznych;
- podzespołu ds. formalno-prawnych.
ZADANIA ZESPOŁU
- Udział w opracowaniu modelu kształcenia, w tym przygotowywanie opracowań pisemnych służących opracowaniu I wersji modelu kształcenia.
- Udział w spotkaniach oraz wizycie studyjnej w DGUV.
- Opracowanie materiałów dotyczących założeń do Modelu kształcenia na studiach podyplomowych.
- Udział w seminariach konsultacyjnych dotyczących Modelu.
- Opracowanie ostatecznej wersji Modelu.
ZASADY PRACY EKSPERTÓW
- Pracami Zespołu koordynuje opiekun merytoryczny wskazany przez Lidera projektu – PFRON. Opiekun merytoryczny Zespołu nadzoruje proces opracowywania modelu kształcenia specjalisty ds. zarządzania rehabilitacją.
- Za jakość i nadzór nad pracą danego podzespołu odpowiada Lider, który został wybrany spośród ekspertów wchodzących w skład Zespołu, wg zasady:
- podzespół ds. programowych – Liderem jest ekspert z UW,
- podzespół ds. metodycznych – Liderem jest ekspert z UWr,
- podzespół ds. analizy potrzeb – Liderem jest ekspert z PFRON,
- podzespół ds. formalno-prawnych – Liderem jest ekspert z ZUS.
- Wszystkich członków Zespołu obowiązuje zasada zachowania w tajemnicy informacji przekazywanych w ramach prac Zespołu.
- Opiekun merytoryczny Zespołu prowadzi dokumentację spotkań Zespołu, w skład której wchodzą m. in. agendy spotkań, listy obecności, protokoły spotkań. Dokumentacja przechowywana jest u Lidera projektu – PFRON.
- Lider danego podzespołu prowadzi dokumentację spotkań podzespołu – dokumentacja przechowywana jest u danego Partnera projektu.
HARMONOGRAM PRACY ZESPOŁU
Opracowanie I wersji Modelu kształcenia (10.2017 – 03.2018)
Termin | Wydarzenie | Efekty |
16.10.2017 | Spotkanie inicjujące prace Zespołu | Dokonano wyboru ekspertów, ustalono skład podzespołów oraz wstępny zakres modelu kształcenia. Uzgodniono także ramy organizacyjne projektu. |
23-27.10.2017 | Wizyta studyjna w DGUV | Uczestnicy zapoznali się z niemieckim system przywracania pacjenta do aktywności zawodowej, w tym roli reha managera (RM), w kontekście adaptowania takiego podejścia w polskim systemie (zadania i rola specjalisty ds. zarządzania rehabilitacją). |
13.11.2017 | Drugie spotkanie Zespołu | |
19-20.12.2017 | Seminarium konsultacyjne dot. Założeń do Modelu | Autorzy modelu kształcenia przestawili jego założenia, określili profil kompetencyjny specjalisty ds. zarządzania rehabilitacją. Projekt spotkał się z dużym zainteresowaniem i aprobatą. |
12.01.2018 | Trzecie spotkanie zespołu | Ustalono sposób opisywania efektów kształcenia, przeanalizowano moduły kształcenia oraz przyjęto zasady wprowadzania korekt do treści modelu. |
20-21.03.2018 | Czwarte spotkanie zespołu | |
22-23.03.2018 | Seminarium konsultacyjne dot. Modelu | Autorzy modelu kształcenia przestawili pełną koncepcję kształcenia na studiach podyplomowych wraz ze szczegółową informacją o zasadach rekrutacji. |