informacje o cookies!

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Misją Funduszu jest ułatwianie osobom niepełnosprawnym pełnego uczestnictwa w życiu zawodowym i społecznym.

Zarząd Funduszu

Do zadań Zarządu należy m.in. opracowywanie projektów planów działalności Funduszu i projektu planu finansowego; dokonywanie wyboru przedsięwzięć do finansowania ze środków Funduszu; gospodarowanie środkami Funduszu; opracowywanie szczegółowych zasad finansowania realizacji zadań, o których mowa w ustawie; podejmowanie decyzji w sprawie odraczania terminu spłat i umarzania pożyczek; sprawowanie kontroli nad wykorzystaniem środków Funduszu przekazywanych na realizację zadań określonych ustawą; współpraca z organizacjami pozarządowymi; składanie Radzie Nadzorczej sprawozdań z działalności Funduszu.

Małgorzata Lorek

Prezes zarządu

Małgorzata Lorek - Prezeska zarządu

Tytuł zawodowy magistra inżyniera uzyskała na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Zielonogórskiego, a stopień naukowy doktora na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym. Wieloletni praktyk na stanowiskach kierowniczych w ochronie zdrowia, w tym Dyrektor Narodowego Centrum Krwi – jednostki budżetowej podległej ministrowi właściwemu ds. zdrowia, pełniącej nadzór nad jednostkami organizacyjnymi publicznej służby krwi w Polsce.

Pod jej kierownictwem następował rozwój publicznej służby krwi w Polsce, którego głównym celem było zabezpieczenie pacjentów w krew i jej składniki, zapewnienie odpowiednich warunków technicznych w jednostkach organizacyjnych publicznej służby krwi oraz wzmocnienie kompetencji i umiejętności kadry pracowniczej w centrach krwiodawstwa i krwiolecznictwa. Brała czynny udział w poprawie jakości życia chorych na hemofilię i pokrewne skazy krwotoczne.

Realizatorka wielu programów polityki zdrowotnej z zakresu krwiodawstwa oraz hemofilii. Autorka i współautorka publikacji naukowych z zakresu zarządzania oraz zdrowia publicznego.

Dorota Habich

Zastępca Prezesa Zarządu ds. Programowych

Dorota Habich - Zastępca Prezesa Zarządu ds. Programowych

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego, a także Krajowej Szkoły Administracji Publicznej w Warszawie oraz Podyplomowego Studium Zarządzania Zasobami Ludzkimi Szkoły Głównej Handlowej. Uczęszczała również do Studium Integracji Europejskiej oraz Polsko-Francuskiego Instytutu Ubezpieczeń w Warszawie.

W latach 2007-2016 pełniła funkcję wiceprezesa Głównego Urzędu Miar. Od 2004 r. do 2006 r. była dyrektorem generalnym w Ministerstwie Polityki Społecznej oraz Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej. Wcześniej pracowała w Państwowym Urzędzie Nadzoru Ubezpieczeń oraz Urzędzie Komisji Nadzoru Ubezpieczeń i Funduszy Emerytalnych, gdzie pełniła m.in. funkcję dyrektora Biura Kadr, Szkolenia i Organizacji oraz dyrektora Biura Dyrektora Generalnego.

Od 2002 r. mianowany urzędnik służby cywilnej.

Tomasz Maruszewski

Zastępca Prezesa Zarządu ds. Finansowych

 Tomasz Maruszewski – Zastępca Prezesa Zarządu ds. Finansowych

Absolwent administracji na Uniwersytecie im. Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Ukończył podyplomowe studia w zakresie zarządzania administracją skarbową na UMCS, studia doktoranckie w zakresie zarządzania na Uniwersytecie Łódzkim.

Wieloletni pracownik administracji skarbowej, m.in. w latach 2000-2002 i 2006-2015 dyrektor Urzędu Kontroli Skarbowej w Lublinie. Od 2002 r. mianowany urzędnik służby cywilnej. Od 2014 r. dyplomowany doradca podatkowy.

Żonaty, ma troje dzieci i wnuczkę.