informacje o cookies!

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Do obowiązkowych wpłat zobowiązani są pracodawcy, którzy osiągają zatrudnienie 25 etatów, ale nie mają wymaganego poziomu zatrudnienia osób niepełnosprawnych.

Kontakt w sprawie wpłat

W kwestiach wpłat obowiązkowych oraz w razie problemów w obsłudze systemu e-PFRON2 - możecie Państwo korzystać ze wsparcia pracowników Departamentu ds. Wpłat - w dni robocze w godzinach 9.00 - 15.00.

  • wsparcie pracodawców w zakresie rejestracji w systemie ePFRON2 oraz w bieżącej obsłudze systemu, w tym:
  1. aktywowanie kont oraz pierwsze logowanie w systemie ePFRON2;
  2. utrata certyfikatu PFRON;
  3. rejestracja uwierzytelniania za pomocą podpisu kwalifikowanego oraz profilu zaufanego;
  4. zmiana administratora;
  5. blokowanie kont w przypadku stwierdzenia użytkowania konta przez osoby trzecie;
  6. problemy z logowaniem;
  7. zmiana hasła;
  • wsparcie pracodawców w zakresie prawidłowego wypełniania i składania deklaracji oraz informacji z tytułu obowiązkowych wpłat na PFRON, w tym:
  1. wyliczanie stanu zatrudnienia ogółem oraz osób niepełnosprawnych;
  2. wyliczanie stanu zatrudnienia osób niepełnosprawnych i wykazywanie tego stanu w składanych deklaracjach i informacjach;
  3. wyliczanie stanu dzieci, uczniów, wychowanków, studentów i słuchaczy oraz stanu niepełnosprawnych dzieci, uczniów, wychowanków, studentów i słuchaczy i wykazywanie tych stanów w składanych deklaracjach i informacjach;
  4. wykazywanie w składanych deklaracjach obniżenia wpłat na PFRON, o którym mowa w art.22 ustawy o rehabilitacji;
  5. sporządzanie informacji o kwocie obniżenia wpłat na PFRON;
  6. podpisywanie składanych deklaracji i informacji;
  7. składanie deklaracji i informacji rocznych;
  • udzielanie informacji dotyczących stosowania przepisów ustawy o rehabilitacji oraz ustawy Ordynacja podatkowa, w tym:
  1. powstanie obowiązku wpłat, terminu składania deklaracji i informacji oraz dokonywania wpłat;
  2. dokumentowanie niepełnosprawności i stopnia niepełnosprawności oraz występowania schorzeń szczególnie utrudniających wykonywanie pracy;
  3. zatrudnianie osób niepełnoprawnych oraz osób niepełnosprawnych ze schorzeniami szczególnie utrudniającymi wykonywanie pracy (zasady wliczania do stanu zatrudnienia osób niepełnosprawnych oraz stanu zatrudnienia osób niepełnosprawnych ze schorzeniami szczególnymi, w jakiej pozycji składanej deklaracji lub informacji wykazać, jaką deklaracje lub informację złożyć);
  4. wykazywanie stanu dzieci, uczniów, wychowanków, studentów i słuchaczy oraz stanu niepełnosprawnych dzieci, uczniów, wychowanków, studentów i słuchaczy (zasady wliczania do tych stanów, w jakiej pozycji składanej deklaracji lub informacji wykazać);
  5. składanie wniosków o wydanie zaświadczenia, salda, zwrot lub stwierdzenie nadpłaty;
  6. obniżenie wpłat na PFRON oraz stosowanie art.22 ustawy o rehabilitacji;
  7. wezwania do pracodawców (podstawa prawna, zakres merytoryczny wezwania).
  • wsparcie w składaniu wniosku o interpretację przepisów ustawy o rehabilitacji (na jaki rachunek dokonać wpłaty za wniosek, gdzie szukać więcej informacji na ten temat).

Infolinia PFRON

tel. 22 581 84 10

e-mail: epfron@pfron.org.pl

Rejestracja i aktualizacja danych pracodawcy zobowiązanego do wpłat lub zwolnionego z wpłat

  • numery telefonów: 22 50 55 346 lub 340, 347, 571, 148, 155, 308, 756, 428, 157, 296, 193, 287, 826, 471, 541, 296
  • numer faksu: 22 50 55 187
  • e-mail: ewidencja@pfron.org.pl

Dokonywanie wpłat  - w tym numery rachunków bankowych PFRON

Teletransmisja danych, składanie deklaracji i informacji (System e-PFRON2)

Rozliczanie (wg województw) w tym salda, zwroty, nadpłaty, odsetki, zaświadczenia

wielkopolskie, dolnośląskie, lubuskie, mazowieckie (bez miasta Warszawa): 

  • numery telefonów: 22 50 55 588 lub 328, 671, 504, 848, 797, 518, 229, 556, 156, 579.

zachodniopomorskie, kujawsko-pomorskie, warmińsko-mazurskie, śląskie, lubelskie, łódzkie, podlaskie, pomorskie:

  • numery telefonów: 22 50 55 496 lub 595, 268, 130, 117, 332, 527, 584, 402, 669, 338, 810

podkarpackie, małopolskie, świętokrzyskie, opolskie:

  • numery telefonów: 22 50 55 373 lub 149, 243, 450, 408

miasto Warszawa:

Rozłożenie na raty, odroczenia, umorzenia

Odwołania i zażalenia

Postępowania (wg województw) podatkowe (określające wysokość zobowiązań)

mazowieckie, dolnośląskie, małopolskie, pomorskie, świętokrzyskie:

  • numery telefonów: 22 50 55 412 lub, 454, 585, 587, 232, 407, 184, 396, 614, 557, 447, 594

śląskie, lubuskie, łódzkie, podkarpackie, warmińsko-mazurskie, opolskie:

  • numery telefonów: 22 50 55 464 lub 147, 322, 862,  410, 592, 175, 586, 506, 414, 339, 509, 121, 739, 434

wielkopolskie, kujawsko-pomorskie, lubelskie, zachodniopomorskie, podlaskie:

  • numery telefonów:  22 50 55 248 lub 446, 196, 590, 449, 449, 727, 433, 520